سنندج- تابناک- مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان گفت: طرح نظارتی ویژه اربعین و ایام پایانی ماه صفر از یکم شهریور در حال اجرا است و تا ۳۱ شهریور ادامه دارد.
کد خبر: ۱۱۲۳۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۴ 28 August 2023
  • به گزارش خبرنگار تابناک، حسین رحیمیان روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت در سنندج اظهار کرد: این طرح به منظور ارائه خدمات بهینه و مطلوب به زائران در راستای اجرای هر چه با شکوه‌تر مراسم اربعین با حضور رؤسای شعب گشت سیار تعزیرات حکومتی به همراهی بازرسان صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و دامپزشکی تا ۳۱ شهریور ماه ادامه دارد.

رحیمیان افزود: با توجه به عبور کاروان‌های زیارتی اربعین حسینی از مسیرهای استان، کلیه مراکز اقامتی و رفاهی، فروشگاه‌ها، نانوایی‌ها و مراکز عرضه کالاهای اساسی مورد نیاز زائران تا ۱۶ شهریور به صورت مستمر نظارت و بازرسی می‌شوند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان افزود: گشت‌های سیار این اداره کل، در پنج ماهه ابتدایی امسال، از سه هزار و ۲۸ واحد صنفی بازرسی انجام دادند و ۶۲۲ پرونده تخلف در این رابطه تشکیل شد.

 وی تعداد پرونده‌های تشکیل شده قاچاق کالا و ارز را ۹۸۶ فقره با ۵۱۰ میلیارد ریال جریمه اعلام کرد و افزود: در حوزه بهداشت و درمان نیز ۱۹۴ پرونده با چهار میلیارد و ۲۹۰ میلیون ریال محکومیت، تشکیل شد.

 

وی افزود: تعزیرات حکومتی نسبت به نادیده گرفتن حقوق بیماران به شدت حساس است و با هرگونه تخلف بهداشتی، گرانفروشی، تقلب، دریافت وجوه بیش از تعرفه و زیر میزی برخورد خواهد کرد.

رحیمیان عنوان کرد: بر اساس مصوبه سران قوا واحدهای صنفی متخلف با افزایش ۱۰ برابر جریمه مواجه شده و به تعطیلی واحد صنفی نیز محکوم می‌شوند.

وی به اجرای طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس اشاره کرد و اظهار داشت: این طرح در راستای نظارت بر فروشگاه‌های کیف، کفش، پوشاک، شهریه مدارس غیرانتفاعی و نوشت افزارها از یکم شهریور آغاز شده است و تا ۱۵ مهر ماه ادامه دارد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان بیان داشت: مردم می‌توانند تخلفات را به شماره ۱۲۴ که در اختیار سازمان صمت است اطلاع دهند یا وارد سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی شوند و گزارشات را ثبت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار