مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان گفت: تامین کودهای شیمیایی برای کشت پاییزه اولویت دارد، لذا برنامه‌ریزی برای تامین کود شیمیایی و کشت پائیزه به ویژه کود فسفاته انجام شده است.
کد خبر: ۱۱۲۳۰۰۷
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۲ 27 August 2023

به گزارش تابناک گلستان و به نقل از خبرگزرای فارس، سید صمد ضیایی صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: تامین کود‌های شیمیایی برای کشت پاییزه از اولویت مهم این شرکت به شمار می‌رود لذا برنامه‌ریزی برای تامین کود شیمیایی کشت پائیزه به ویژه کود فسفاته انجام شده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان همچنین از افزایش ۱۱۴ درصدی تولید داخلی کود‌های فسفاته در سال جاری نسبت به گذشته خبرداد و گفت: در حال حاضر کمتر از ۱۰ درصد کود فسفاته از واردات تأمین شده که این رقم در سال گذشته کمتر از ۱۲ درصد بوده است.

وی ادامه داد: هم اکنون پنج هزار و ۳۳۴ تُن کود فسفاته در انبار‌های استان برای توزیع میان بهره‌برداران کشت پاییزه موجود است و کشاورزان و بهره‌برداران بخش کشاورزی بدون هیچگونه دغدغه و نگرانی از بابت تامین کود فسفاته مورد نیاز خود به استقبال کشت محصولات مورد نظر خود خواهند رفت.

ضیایی اضافه کرد: با توجه به این‌که استفاده از کود فسفاته در زمان کشت محصول در تقویت رشد گیاه و عملکرد راندمان تولید بسیار تاثیرگذار است لذا تا پایان فصل کشت بخشی دیگر از نیاز کشت پاییزه محصولات با پیگیری مسئولان جهادکشاورزی و با هدف رفع دغدغه بهره‌برداران هنگام کشت تامین خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار