معاون وزیر اقتصاد و دارایی و رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: با برنامه‌ریزی‌هایی که در حوزه اصلاح فرایندهای مالیات ستانی، هوشمند شدن مالیات ستانی و گذار از نظام مالیات ستانی سنتی که مبتنی بر چانه‌زنی‌ها بوده، صورت گرفته امیدواریم توفیقات خوبی برای جلوگیری از فرار مالیاتی کسب کنیم.
کد خبر: ۱۱۲۲۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴ 27 August 2023

به گزارش تابناک قزوین، سیدمحمد هادی سبحانیان صبح امروز در حاشیه افتتاح ساختمان جدید اداره امور مالیاتی شهرستان آبیک از توابع استان قزوین اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌هایی که در حوزه اصلاح فرایند‌های مالیات ستانی، هوشمند شدن مالیات ستانی و گذار از نظام مالیات ستانی سنتی که مبتنی بر چانه‌زنی‌ها بوده صورت گرفته امیدواریم توفیقات خوبی برای جلوگیری از فرار مالیاتی کسب کنیم.

وی افزود: استفاده از الگوریتم‌های هوشمند و شرکت‌های دانش بنیان برای شناسایی مودیان جدید یکی از اهداف سازمان امور مالیاتی کشور است تا عدالت در حوزه مالیاتی بیش از پیش تحقق یابد.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور ادامه داد: بخشی از فعالین اقتصادی در کشور، قانونمدار و شفاف هستند و مالیات خود را پرداخت می‌کنند، اما برخی فعالان اقتصادی، سوء استفاده کرده و فعالیت‌های غیر شفاف و زیرزمینی دارند که به ضرر فعالین اقتصادی منضبط و شفاف است و تلاش می‌شود با شناسایی مودیان جدید، عدالت در حوزه مالیاتی مستقر شود.

سبحانیان بیان کرد: طی دو سال اخیر توفیقات خوبی کسب کرده ایم و میزان مودیان مالیات پرداز در کشور دو برابر شده که با استفاده از ظرفیت پایگاه‌های اطلاعاتی کشور که در اختیار سازمان اداره کل امور مالیاتی قرار گرفته و نیز استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان، توفیقات بیشتری را در مسیر برقراری عدالت در حوزه مالیاتی کسب کنیم.

وی اضافه کرد: در سال ۹۹ حدود ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر در حوزه اصناف و مشاغل اظهارنامه دادند و فرم تبصره صد تسلیم سازمان امور مالیات کشور کردند که هم اکنون این تعداد به ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر افزایش یافته و نشان دهنده توسعه شناسایی مودیان جدید مالیاتی بوده است.

این مسوول اذعان کرد: در تلاش هستیم با سوق دادن اقشار پردرآمد و ثروتمند جامعه به سمت پرداخت مالیات، در زمینه توسعه عدالت در حوزه مالیاتی گام‌های موثری برداریم و با اخذ سهم بیشتری از منابع مالیاتی دولت، از واحد‌های تولیدی و افرادی که به واسطه مالیات ستانی سنتی نظام مالیاتی از پرداخت مالیات فرار می‌کنند اقدامات ارزنده‌ی انجام دهیم و هرچه بیشتر عدالت را در نظام مالیاتی مستقر کنیم.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی تصریح کرد: بیش از ۲۳۷٠ میلیارد ریال جهت ارتقاء سلامت و ارائه خدمات درمانی از محل ارزش افزوده و بیش از ۳۶۳ میلیارد ریال در حوزه توسعه ورزش و بیش از ۲۰ هزار و ۶۲۸ میلیارد ریال میزان عوارض افزایش افزوده استان قزوین بوده که برای توسعه عمران و آبادانی دهیاری‌ها و شهرداری‌ها هزینه شده است. ما امیدواریم با اطلاع رسانی در این زمینه، فضای رضایتمندی و تکریم بیشتری برای مردم ایجاد شود و با توسعه نظام مالیاتی و افزایش میزان مودیان، بتوانیم در امر خدمت رسانی به مردم گام‌های مثمر ثمری برداریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار