رییس کمیسیون سرمایه گذاری و گردشگری شورای دور پنجم همدان، گفت: ساختار فعلی دستگاه‌های اجرایی سرمایه پذیر نیست و انتظار می‌رود در این حوزه مهم که خواست مسئولان ارشد استان نیز هست، پنجره واحد تشکیل شود.
کد خبر: ۱۱۲۲۶۲۶
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۹ 25 August 2023

رییس کمیسیون سرمایه گذاری و گردشگری شورای دور پنجم همدان، گفت: ساختار فعلی دستگاه‌های اجرایی سرمایه پذیر نیست و انتظار می‌رود در این حوزه مهم که خواست مسئولان ارشد استان نیز هست، پنجره واحد تشکیل شود.

 به گزارش تابناک همدان، حسین قراباغی یادآور شد: متاسفانه با وجود شعارها، فرش قرمز زیر پای سرمایه گذار وجود ندارد و دستگاه اجرایی فعالیت و تعامل لازم را ندارند.

وی اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی بهتر است به جای برگزاری نشست‌ها و همایش‌ها با حضور سرمایه گذاران، نسبت به جذب آن‌ها اقدام کنند چرا که تاکنون فعالیت در این زمینه مشهود نیست و خروجی لازم دیده نمی‌شود.


قراباغی بیان کرد: هم اینک پنجره واحد برای سرمایه گذاران ایجاد نشده و همچنان عینک خوش بینی در برخی دستگاه‌های اجرایی وجود ندارد.

کارشناس حوزه سرمایه گذاری و گردشگری افزود: دستگاه‌های متولی در جذب سرمایه گذار نباید رویکرد جزیره‌ای داشته باشند و موجب دلسردی سرمایه گذار شوند.

وی خواستار آسان سازی در مراحل قانونی صدور مجوز‌ها و سایر مقدمات سرمایه گذاری در سطح شهر همدان شد و اظهار داشت: شورا و شهرداری همدان پنجره خدمت را برای سرمایه گذاران ایجاد کرده و طرح‌های تشویقی بسیار خوبی نیز تصویب شده ولی سایر دستگاه‌های اجرایی نیز باید در این مسیر همسو و مشارکت پذیر باشند.


قراباغی اظهار داشت: انتظار می‌رود با برگزاری نشست‌های تخصصی نسبت به رفع موانع سرمایه گذاری از سوی دستگاه‌های متولی حل و فصل شود تا بتوانیم در این مسیر موفق عمل کنیم.

این عضو سابق شورای اسلامی شهر همدان خاطرنشان کرد: هم اکنون شهرداری و شورا بستر‌های لازم برای جذب سرمایه گذاری در پارک ۱۰۲ هکتاری ولایت منطقه حیدره همدان را با ایجاد زیرساخت فراهم ساخته است و ۵۰۰ هکتار زمین در اراضی شورین نیز آماده هرگونه سرمایه گذاری است.

وی افزود: عملیات اجرایی و ساخت ۱۲ هتل شهر همدان که در ۴۰ سال گذشته بی سابقه بوده نیز ثمره طرح‌های تشویقی از جمله عوارض رایگان ساخت از سوی شورا و شهرداری همدان و ترغیب سرمایه گذار در این بخش است.

قراباغی اضافه کرد: ساختار فعلی سرمایه گذاری در همدان مناسب نیست و امیدواریم با تدبیر مسئولان ارشد استان این خلاء برطرف شود.

پنجره واحد سرمایه گذاری در همدان راه اندازی شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار