معاون سرمایه‌گذاری شرکت صنایع پیشرفته رضوی تاکید کرد؛
معاون سرمایه‌گذاری شرکت صنایع پیشرفته رضوی گفت: در راستای شعار امسال کنتورهای هوشمند آب را ارزان‌تر از نمونه‌های خارجی و داخلی عرضه می‌کنیم، در حالی که کیفیت آن نیز یهتر از رقبا خواهد بود. همچنین قصد داریم در راستای اشتغال‌آفرینی و افزایش تولید مجموعه، شیفت کاری افزایش دهیم و در فضای جدیدی با مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع کنتورهای هوشمند خانگی را در حجم انبوه به بازار عرضه کنیم.
کد خبر: ۱۱۲۲۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۵ 24 August 2023

به گزارش تابناک رضوی، احسان سابقی نیا، معاون سرمایه‌گذاری شرکت پیشرفته رضوی در حاشیه تور خبری بازدید اصحاب رسانه از شرکت دانش بنیان " سنجش ابراز پویای آینده" که در محل شهرک صنعتی خیام نیشابور برگزار شد، گفت: در آستان قدس رضوی از سال ۹۵ استارت ورود به حوزه فناوری زده شد و از سال ۹۹ اقدام به پیدا کردن فن‌آوران برتر کردیم.

وی افزود: شیوه حمایت آستان‌قدس از شرکت‌های دانش بنیان، ورود در افزایش سرمایه است. سطوح فن‌آوری از یک تا ۹ تقسیم می‌شود که از سطح ایده تا تولید انبوه خواهد بود. شرکت صنایع پیشرفته رضوی وقتی از شرکت‌ها حمایت می‌کند که در سطح فن‌آوری ۷ به بالا باشند یعنی نمونه اولیه ساخته شده است.

سابقی نیا با اشاره به اینکه؛ وقتی شرکت‌های دانش‌بنیان تحت پوشش به تمکن رسیدند، شرکت صنایع پیشرفته رضوی دوباره سهام را به خود شرکت می‌فروشد و از شرکت خارج می‌شود، عنوان کرد: در شرکت سنجش ابزار پویای آینده با نام تجاری پویاک، وقتی ورود کردیم که در سطح فن‌آوری ۸ بود و ما سعی کردیم به رشد و توسعه آن کمک نمائیم. این شرکت تولیدکننده کنتورهای هوشمند آب در بخش کشاورزی و صنعت است که بخش خانگی آن نیز استارت خواهد خورد.

معاون سرمایه‌گذاری شرکت صنایع پیشرفته رضوی گفت: در راستای شعار امسال کنتورهای هوشمند آب را ارزان‌تر از نمونه‌های خارجی و داخلی عرضه می‌کنیم، در حالی که کیفیت آن نیز یهتر از رقبا خواهد بود. همچنین قصد داریم در راستای اشتغال‌آفرینی و افزایش تولید مجموعه، شیفت کاری افزایش دهیم و در فضای جدیدی با مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع کنتورهای هوشمند خانگی را در حجم انبوه به بازار عرضه کنیم.

محمدباقر یار محمدی، رئیس هیات مدیره شرکت سنجش ابزار پویای آینده نیز بیان کرد: ما در زمینه تولید ابزار دقیق کار می‌کنیم که با عنوان کنتور برای آب و نفت و گاز یاد می‌شود و بخش عمده مشتریان ما بخش کشاورزی است. یکی از مهمترین دغدغه‌های کشور موضوع آب است. وزارت نیرو برای مصرف بهینه آب‌های زیرزمینی مواردی را تعریف کرده و کشاورزان ملزم به استفاده از کنتورهای با مشخصات فنی وزارت هستند. در حال حاضر شرکت پویاک جزء بزرگترین تولیدکنندگان کنتورهای هوشمند در کشور با استانداردهای وزارت نیرو است.

وی با اشاره به اینکه ۱۵ سال کار پیمانکاری با وزارت نیرو و نفت را انجام می‌دادیم و از ۵ سال قبل وارد تولید شدیم، اظهار داشت: به دو دلیل تمایل به همکاری با آستان قدس رضوی داشتیم، یکی مسائل مالی و دیگری حمایت‌های معنوی که می‌توانیم از در کنار آستان بودن استفاده نمائیم. خوشبختانه بعد از ورود آستان قدس به شرکت، برکت کار و توسعه خط تولید را بالا برديم.

موسس شرکت پویاک توضیح داد: وزارت نیرو یک سری مشخصات و استانداردها برای تولید کنتور تعریف کرده است، نمونه‌های اروپایی ۲ هزار و ۵۰۰ یورو و نمونه چینی ۵۰۰ دلار قیمت دارد، ولی ما کنتورهای تولیدی را از نمونه چینی نیز کمتر می‌فروشیم. تفاوت ما توجه به جزئیات است. ما بر محصول قسم نمی‌خوریم اما بر خدمات پس از فروش قسم می‌خوریم.

یار محمدی با اشاره به اینکه مزیت رقابتی ما، قیمت پایین‌تر و خدمات بیشتر است که ارزش افزوده بالایی را ایجاد می‌نماید .تسریع کرد: ما بر محصول ۳ سال گارانتی و بیمه ارائه می‌کنیم. طراحی کنتورها هوشمند بوده و نکات زیادی رعایت می‌شود. سعی کردیم با روش‌های بهینه سازی، قیمت کنتور را از قیمت دلار جدا کنیم. ابتدا تولید کنیم و بعد فروش را انجام دهیم تا مشکل کمبود کنتور کشور حل گردد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در یک شیفت کاری ۲۰ هزار کنتور هوشمند در سال تولید می‌کنیم که می‌توانیم با طرح توسعه ظرفیت تولید را سه برابر نمائیم عنوان کرد: ما قبلا شرکت تولیدی نوع یک بودیم که در حال حاضر شرکت فن‌آور شدیم. این شرکت برای ۸۳ نفر اشتغال مستقیم و بیش از ۴۰۰ نفر اشتعال غیر مستقیم ایحاد کرده و شبکه گسترده و اختصاصی خدمات پس از فروش در کشور دارد.

رئیس هیات مدیره شرکت پویاک مدعی شد: متاسفانه چون وزارت نیرو به دنبال رضایت تولیدکنندگان کنتور است، اکنون برخی شرکت‌ها بدون پاس کردن تست‌های دستورالعمل وزارت به فروش می‌پردازند، در حالی که وزارت نیرو خود این استاندارد و تست‌ها را گذاشته است.


در پایان اصحاب رسانه از خط تولید کنتورهای هوشمند آب کشاورزی بازدید و با مراحل ساخت آن آشنا شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار