استاندار کرمان گفت: استان کرمان در زمینه سرمایه‌گذاری خارجی رتبه اول کشور را به دست آورده است.
کد خبر: ۱۱۲۲۲۳۴
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۸ 23 August 2023

به گزارش تابناک کرمان و به نقل از خبرگزاری فارس، محمدمهدی فداکار صبح امروز چهارشنبه یکم شهریورماه در نشست خبری به‌مناسبت هفته دولت اظهار کرد: هفته دولت فرصتی برای بیان دستاورد‌ها و خدمات دولت به مردم است.

وی بیان کرد: شهیدان رجایی و باهنر در دوران مدیریت کوتاه خود الگویی از خدمت‌رسانی را ارائه دادند و به یک نماد در دولتمردی تبدیل شدند.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه ضعف‌ها هم باید گفته شد، ابراز داشت: دشمن تلاش می‌کند، خدمات نظام جمهوری اسلامی دیده نشود و گفته هم نشود، اما ما باید نیمه پُر لیوان را بگوییم.

فداکار ابراز داشت: دولت سعی می‌کند، وفای به‌عهد کند، اما گاهی به‌دلایل غیرقابل پیش‌بینی ممکن است، وعده‌ای عملیاتی نشود که باید برای مردم شفاف‌سازی شود.

وی عنوان کرد: اگر بخواهیم، معیشت مردم اصلاح شود باید به‌سمت اشتغال برویم و فرهنگ سرمایه‌گذاری در استان کرمان حمایت نمی‌شود و حمایت از سرمایه‌گذار ضعیف است.

استاندار کرمان بیان داشت: رتبه کسب و کار استان کرمان در بهار سال قبل ۳۱ بود و بهار امسال به رتبه ۱۶ رسیده‌ایم و پروژه‌ای داشتیم که می‌تواند یک هزار اشتغال ایجاد کند، اما رفته‌اند، ببینند چگونه می‌توانند، خرابش کنند و این پروژه چهار، پنج ماه معطل مانده است در حالی که قرار بود در خردادماه راه‌اندازی شود و این یک پروژه سبز است.

فداکار تصریح کرد: عده‌ای به‌هر دلیلی احساس‌تکلیف می‌کنند و می‌روند پروژه را خراب می‌کنند و این کار خیلی بد است که از سرمایه‌گذار حمایت نکنیم، بلکه باید بگذاریم سرمایه‌گذار کارش را انجام دهد و اگر خلافی هم کرده به خلافش رسیدگی شود و پوستش را هم بکنند.

وی از کاهش نرخ بیکاری در استان کرمان خبر داد و عنوان کرد: استان کرمان در زمینه سرمایه‌گذاری خارجی رتبه اول کشور را به دست آورده است و اگر پروژه نوران انرژی با یک میلیارد یورو سرمایه‌گذاری کلید بخورد در سال جاری هم با اختلاف به رتبه اول می‌رسیم.

فداکار از سفر روز گذشته صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان کرمان سخن به‌میان آورد و افزود: شرکت ذغالسنگ کرمان ظرفیتی‌ست که رها شده است و تصمیماتی برای تغییر مالکیت در شرکت گرفته شد که در صورت تصویب اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: شرکت‌ها در استان کرمان سرمایه‌گذاری خوبی برای تیم‌های ورزشی انجام دادند و پرداخت‌ها در ابتدای فصل را پیگیری می‌کنیم تا بچه‌ها با انگیزه به‌کارشان ادامه دهند.

استاندار کرمان بیان داشت: در حوزه تامین زمین مسکن ملی جزو استان‌های اول هستیم و بیش از ۳ هزار هکتار زمین الحاق شده است و در برخی نقاط هم زمین‌ها به‌صورت خرده‌مالکی واگذار می‌شود و باید مصوبه عالی شهرسازی برای سه شهر سیرجان، رفسنجان و جیرفت برسد که هنوز نرسیده است و در کرمان هم ۳۰۰ هکتار واگذار می‌شود، اما امکان خرده‌مالکی وجود ندارد.

استاندار کرمان بیان داشت: فرمانداری کرمان در ساختمان قبلی استانداری مستقر خواهد شد و ساختمان فرمانداری حفظ خواهد شد و بخش اداری فعلی برای استفاده به یکی از دستگاه‌ها قرار خواهد گرفت و برای بخش تاریخی نیز بحث‌هایی در زمینه موزه حکمرانی دولت مطرح است و خانه شهر می‌ماند و قرار بود شورا نیز در خانه مستقر شود.

فداکار بیان کرد: سرپرست جدید محیط زیست استان معرفی شد و رئیس صمت نیز از بحث انفصال، تبرئه شده است و مشکلی نیست و برای معرفی مدیرکل جدید میراث فرهنگی هم امیدواریم به‌زودی به نتیجه برسیم، البته استانداری چند نفر را پیشنهاد می‌دهد و انتخاب نهایی با وزارتخانه است.

وی اظهار داشت: مجوز پالایشگاه پلاسمای خون چند بار تمدید شد، اما به جایی نرسید، بنابراین گروه دیگری آمده‌اند و کار را در جای دیگری پیش می‌برند و امیدواریم به نتیجه برسد و عده‌ای به علت اینکه درآمد خوبی در این حوزه دارند نمی‌خواهند این صنعت در کشور پا بگیرد.

استاندار کرمان عنوان کرد: امسال ۳ هزار نیرو در استان کرمان جذب می‌کنیم که در دستگاه‌های مختلف ازجمله آموزش و پرورش و بهداشت و درمان مشغول به‌کار می‌شوند.

فداکار ابراز داشت: پیاده‌رو مسیر عبور و مرور مردم است و نباید مسیر بسته شود و کافه‌ها هم به پیاده‌رو‌ها آمده‌اند که جمع می‌شود و قرارداد آن‌هایی که از شهرداری مجوز دارند هم فقط تا پایان مجوزشان اعتبار دارد.

استاندار کرمان بیان داشت: بیش از ۳ هزار میلیارد تومان از اعتبارات مصوبات سفر رئیس جمهور به استان کرمان اختصاص یافته است.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار