فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) و استاندار خراسان جنوبی در پیام‌های جداگانه‌ای به‌مناسبت فرارسیدن روز پزشک، این روز را به جامعه پزشکی استان تبریک گفتند.
کد خبر: ۱۱۲۲۲۱۲
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۲ 23 August 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی و به نقل از خبرگزاری فارس، سردار محمدرضا مهدوی فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) در پیامی به‌مناسبت فرارسیدن روز پزشک اعلام کرد: در تاریخ درخشان تمدن اسلامی همواره طب و طبابت از جایگاه والای معنوی برخوردار بوده و در صحیفه پر فروغ پیشرفت و تکامل دانش در این مرز و بوم، تالیفات و آثار گران‌سنگ علمی و خدمات ماندگار طبیبان به یاد ماندنی خواهد بود.

همگان نیک می‌دانند که قداست معنوی حرفه شریف پزشکی در التیام آلام دردمندان و ارائه خدمات درمانی بی‌منت و دلسوزانه به همه بیماران به ویژه محرومان جامعه تبلور می‌یابد.

یکم شهریور ماه، زادروز حکیم فرزانه ابوعلی سینا، روز و نامی مبارک است که بر تارک تاریخ پزشکی ایران می‌درخشد و فرصت مغتنمی است تا از عمل صالح و ایثارگرانه و خدمات پزشکان و همه تلاشگران حوزه درمان که تمام مساعی خود را صرف سلامت جسم و جان پاک ملت بزرگ ایران نموده اند، تقدیر و تشکر نمایم.

بی‌تردید کوشش‌های بی‌شائبه، رنج‌های شیرین و خالصانه سپیدپوشان مهرورز کشور، برکسی پنهان نیست و شایسته تکریم و پاسداشت است، از این رو فرا رسیدن روز پزشک را خدمت جامعه پزشکی استان تبریک گفته و از خداوند متعال، سلامتی و موفقیت روز افزونتان را خواستارم.

همچنین استاندار خراسان جنوبی در پیامی به مناسبت روز پزشک آورده است: حسن انتخاب زادروز شخصیت ممتازی همچون ابوعلی سینا به عنوان روز پزشک، فرصت مغتنمی است برای یادآوری تلاش‌های ارزنده و ایثارگرانه عزیزانی که مصداق عینی آیه کریمه " وَمَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا" بوده و بر اساس عهدی که با خدا بسته‌اند، همواره به دنبال ایجاد آرامش و آسایش در جامعه هستند و سلامت مردم از مهم‌ترین اولویت آنهاست.

اینجانب فرارسیدن، یکم شهریورماه روز پزشک را به تمامی پزشکان تلاشگرِ عرصه نظام سلامت که مظهر اسم شریف "الشافی" الهی‌اند، به ویژه اطبای فرهیخته و توانمند استان خراسان جنوبی تبریک عرض نموده و از درگاه شافی کل، برای همه پیام‌آوران سلامت، آرزوی توفیق، بهروزی و سربلندی دارم.

امید که بتوانیم با استفاده مطلوب و به موقع از فرصت نگاه ویژه دولت سیزدهم به مناطق کمتر برخورداری همچون خراسان جنوبی و با وجود پزشکان متعهد و متخصصی که ضامن سلامت جامعه و امنیت روحی بیماران هستند، روز به روز شاهد افزایش سطح رفاه عمومی و نشاط اجتماعی و نیز توسعه شاخص‌های بهداشتی و درمانی در همه مناطق استان و در حقیقت پیشرفت و تعالی خراسان جنوبی باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار