دادستان آبیک گفت: فضای مجازی به کاهش اعتقادات و باورهای دینی نوجوانان آسیب وارد کرده و لازم است محتواهای خوب با اطلاعات مناسب در حوزه دینی تولید و در اختیار دانش آموزان قرار داده شود و معلمان نقش خود را به نحو احسن در تقویت فرهنگ دینی دانش آموزان ایفا کنند.
کد خبر: ۱۱۲۱۹۷۶
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۷ 22 August 2023

به گزارش تابناک قزوین به نقل از فارس، مرتضی محمدی در گفتگویی در آبیک اظهار کرد: پیش از احیای فریضه امر به معروف‌ترین نهی از منکر در شهرستان آبیک و فعالیت آمرین به معروف و نایان از منکر لازم است از آموزش‌های لازم بهره‌مند شوند تا از ایجاد تنش و سناریوسازی از سوی دشمن در جامعه جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه حمایت از آمرین به صراحتاً در قانون آمده و آن‌ها باید مراتب و شرایط امر به معروف و نهی از منکر را رعایت کنند، افزود: طبق ماده ۴ حمایت از آمرین به معروف، مراتب امر به معروف و نهی از منکر قلبی، زبانی، نوشتاری و عملی است که مراتب زبانی و نوشتاری آن وظیفه آحاد مردم و دولت است و مرتبه عملی آن در موارد و حدودی که قوانین مقرر کرده، تنها وظیفه دولت است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک ادامه داد: دستگاه قضایی مطابق ماده ۷ و ۱۵ قانون حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر، از آنان حمایت خواهد کرد که در ماده ۷ بیان شده مجازات اشخاصی که مبادرت به اعمال مجرمانه نسبت به آمر به معروف و ناهی از منکر نمایند، قابل تخفیف و یا تعلیق نیست و صدور حکم مجازات قابل تعویق نمی‌باشد.

محمدی اضافه کرد: طبق ماده ۱۵ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، هرگاه به فردی که در مقام اجرای امر به معروف و نهی از منکر موضوع این قانون اقدام می‌کند، آسیب جسمی یا جانی وارد شود؛ حسب مورد آسیب جسمی و جانی مزبور منطبق با قانون و... احراز و تعیین تکلیف می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: آحاد مردم و آمرین به معروف و ناهیان از منکر موظف هستند که فقط به تذکر لسانی بسنده کنند و حق ندارند که به طور عملی وارد و درگیر شوند و باید از گرفتن عکس و فیلم در حین امر به معروف و نهی از منکر پرهیز کنند.

این مسوول اذعان کرد: دستگاه قضایی شهرستان آبیک وظیفه حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر را دارد و نیروی انتظامی شهرستان هم پشتیبانی و حمایت را خواهد داشت.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک با بیان اینکه بیان مباحث اخلاقی و دینی در مدارس نسبت به سال‌های گذشته کم رنگ شده، نقش معلمان در زمینه تقویت اعتقادات دینی در دانش آموزان را ضروری و مهم دانست و افزود: گوشی‌های هوشمند و فضای مجازی هم به کاهش اعتقادات و باور‌های دینی نوجوانان آسیب وارد کرده و لازم است محتوا‌های خوب با اطلاعات مناسب در حوزه دینی تولید و در اختیار دانش آموزان قرار داده شود و معلمان نقش خود را به نحو احسن در تقویت فرهنگ دینی دانش آموزان ایفا کنند و در احیای امر به معروف تاثیرگذار باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار