دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی با بیان اینکه با وجود همه اقدامات برای راه‌اندازی کمپ ماده ۱۶ در استان، اما هنوز مسئولان نتوانستند این مرکز را راه‌اندازی کنند گفت: مسئولان نسبت به اموال ادارات حساس باشند.
کد خبر: ۱۱۲۱۷۳۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۲ 21 August 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی و به نقل از خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام نسائی زهان صبح امروز در دومین جلسه کارگروه استانی پیشگیری و مقابله با سرقت، اظهار داشت: با وجود همه اقدامات برای راه‌اندازی کمپ ماده ۱۶ در خراسان جنوبی، اما هنوز مسئولان نتوانستند این مرکز را راه‌اندازی کنند که این یک ضعف بزرگ است.

وی افزود: ۱۳۹ میلیارد تومان اموال مزایده‌ها در خراسان جنوبی به فروش رسید و درآمد آن به خزانه دولت واریز شد، اما مسئولان نتوانستند با جذب این درآمد‌ها کمپ ماده ۱۶ را راه‌اندازی کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی گفت: علت اصلی بسیاری از سرقت‌ها معتادین متجاهر هستند که با راه‌اندازی این کمپ می‌شود بسیاری از سرقت‌ها را مدیریت کرد.

نسائی زهان بیان کرد: بعد از موادمخدر، سرقت بیشترین آمار جرم در استان را به خود اختصاص داده و برای نظارت بیشتر به جرم سرقت در خراسان جنوبی، حدود ۲۷۰ سارق حرفه‌ای شناسایی و مشخصات آن‌ها ثبت شده تا در سامانه برای تعامل بین پلیس آگاهی، دادگستری و زندان مورد استفاده قرار گیرد.

وی با تاکید بر فرهنگ‌سازی پیشگیری از سرقت گفت: علاوه بر نیروی انتظامی، خود مردم نیز باید برای مراقبت از اموال خود بیشتر حساسیت داشته باشند و همچنین مدیران ادارات نیز نسبت به اموال اداره بیشتر احساس مسئولیت کنند.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: اداراتی که در وقوع سرقت از اموال، سهل‌انگاری داشته باشند به حوزه دادستانی معرفی می‌شوند.

حیرانی با اشاره به بازار بیرجند گفت: انتظار داریم از همه ظرفیت‌ها استفاده شود و نصب دوربین‌های در دست اقدام به‌زودی به پایان برسد تا عاملی مهم در کنترل و پیشگیری از سرقت باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار