مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان‌ با اشاره به انجام ۴۰هزار و ۷۸۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و تولیدی استان از ابتدای امسال تاکنون گفت: چهار هزار و ۴۸ پرونده تخلف در این‌میزان بازرسی تشکیل شد.
کد خبر: ۱۱۲۱۷۰۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴ 21 August 2023

حمید رضا فلاح با بیان اینکه گشت‌های مشترک بازرسی و نظارتی بر بازار با قدرت درحال انجام است اظهار کرد: از ابتدال امسال ۶هزار و ۶۷۹ مورد گشت مشترک بازرسی و نظارت بر کالا و خدمات با همکاری اتاق اصناف، اداره تعزیرات حکومتی، پلیس امنیت اقتصادی، اماکن انتظامی، اداره کل استاندارد، معاونت غذا و دارو و بسیج اصناف خوزستان انجام شده است.

وی هدف از این بازرسی ها را نظارت بر عرضه کالا، خدمات و مبارزه با گران فروشی بیان کرد و گفت: نظارت مستمر بر بازار و رعایت حقوق مردم از وظایف اداره کل "صمت" استان است که در این مسیر از تمامی دستگاه‌های نظارتی درخواست همکاری داریم.

گفتنی است، مردم می‌توانند با مراجعه به ستاد خبری سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و شهرستان‌های تابعه شکایت خود را تنظیم کنند یا از طریق تلفن (۱۲۴)، پورتال سازمان حمایت به نشانی الکترونیکی www.cppo.ir، سایت (۱۲۴.ir) و اپلیکیشن آپ شکایت خود را مطرح کنند.

از واحدهای صنفی متخلف بابت گران‌فروشی، کم‌فروشی،تقلب، عرضه خارج از شبکه، عرضه و فروش کالای قاچاق، رعایت نکردن ضوابط قیمت‌گذاری و توزیع، فروش اجباری، درج نکردن قیمت، صادرنکردن صورتحساب (فاکتور)، احتکار و... می‌توان شکایت کرد.

همچنین بر اساس قانون صنفی باید درآمدهای ناشی از جریمه‌های دریافتی به حساب خزانه واریز ‌شود و معادل آن در بودجه‌های سنواتی منظور و توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از تأمین بار مالی ماده (۴۴) این قانون به‌طور مساوی در اختیار سازمان تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف ایران و وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار ‌گیرد تا در اجرای این قانون هزینه کنند اما اتاق اصناف بارها نسبت به دریافت نکردن این بودجه گلایه کرده است.

در خوزستان بیش از ۱۴ هزار واحد صنفی وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار