مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از شناسایی و پلمب ۴۰۰ پلاک قرمز در تهران خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۱۵۲۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱ 20 August 2023

به گزارش تابناک تهران، احمد احمدی صدر در جمع خبرنگاران با تأکید بر این موضوع که شهرداری تهران نقش کمک‌رسانی در آسیب‌های اجتماعی را دارد، گفت: صراحتا این موضوع در قانون آمده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۰ آسیب اجتماعی مطرح شده است، گفت: برخی از این آسیب‌های اجتماعی مانند کودکان کار، حاشیه نشینی، طلاق و... دارای اولویت بیشتری هستند.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهر تهران با بیان اینکه در برنامه پنج ساله ششم قرار بود که آسیب‌های اجتماعی ۲۵ درصد کاهش پیدا کند، گفت: نه تنها کاهش پیدا نکرد بلکه در سال ۹۵ به ۵ هزار و در سال ۱۴۰۱، ۲۵ هزار معتاد متجاهر داشتیم، در نتیجه به جای کاهش، افزایش داشته‌ایم.

وی به تشکیل قرارگاه اجتماعی اشاره کرد و گفت: برابر ۱۴۰۰ این قرارگاه تشکیل و تمامی نهادهای مربوطه پای کار آمدند.

به گفته احمدی صدر برخی از مکاتبات حین دستگاه‌ها سالها طول می‌کشید و به نتیجه هم نمی‌رسید، اما از ثمرات قرارگاه اجتماعی این بود که ۳۴ جلسه تشکیل و بیش از ۳۰۰ مصوبه داشت که ۸۰ درصد آن عملی شده است.

وی با بیان اینکه ۴۰۰ پلاک قرمز در تهران شناسایی و پلمب شد، گفت: پلاک قرمز یعنی مکان‌هایی که معتادین متجاهر در آن به استعمال مواد مخدر اقدام و همچنین مواد فروشی هم در آنها صورت می‌گرفت. البته هنوز هم در برخی مناطق این پلاک قرمزها وجود دارد.

وی با بیان اینکه در اوایل سال ۹۰ قرار بود سه گرمخانه ژنرال که هرکدام ظرفیت ۱۵۰ تخت داشته باشند در تهران احداث شود، گفت: یک تخت هم تا این لحظه که من با شما صحبت می‌کنم به بهره‌برداری نرسید، اما ما در ۸ ماه ۵ هزار ظرفیت ایجاد کردیم.

احمدی صدر به مراکز یاورشهر تهران اشاره کرد و گفت: یاور شهر ۲ برای افراد زیر ۱۸ سال، یاور شهر ۳ برای افراد زخم باز، یاورشهر ۴ و ۶ برای افراد میانسال، یاورشهر ۵ برای بانوان، یاورشهر ۷ معتادین متجاهر معلول و یاورشهر ۸ برای زنان دارای مشکل اعصاب و روان درنظر گرفته شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار