مبارزه با اعتیاد در کردستان
استاندار کردستان گفت: در بازدیدهای سرزده از برخی نقاط شهر سنندج که محل تجمع معتادین متجاهر است شرایط بسیار نامناسبی حاکم بوده و باید به صورت ضرب‌الاجل در این زمینه اقدامات لازم صورت بگیرد.
کد خبر: ۱۱۲۱۴۱۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۱ 20 August 2023

به گزارش تابناک کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا شامگاه امروز در پنجمین جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان کردستان اظهار کرد: تا زمانی که در حوزه آسیب‌‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد رویکردها مردمی نباشد و به این سمت حرکت نکنیم از سوداگران و قربانیان مواد مخدر عقب خواهیم ماند.

وی افزود: در حوزه آگاه‌سازی و تجهیز فکری باید از ظرفیت مردمی استفاده شود و علاوه بر آموزش، روی ضدارزش بودن اعتیاد به مواد مخدر به عنوان یک قبح، جامعه را حساس کنیم.

استاندار کردستان بدترین شرایط در بحث اعتیاد را شکستن قبح این آسیب مهم اجتماعی در جامعه عنوان کرد و با تاکید بر ضرورت آموزش موثر در سنین پایین و مدارس، برای مقابله با مواد مخدر عنوان کرد: تشکیل مجمع یاریگران زندگی روستا از اقدامات و طرح‌های ارزشمندی است که اگر با ساختاری منطقی اجرا شوند تاثیرات و خروجی بسیار مثبتی در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد در جامعه دارد.

وی با تاکید براینکه از ظرفیت مردمی و آموزش‌های عمومی برای مقابله با مواد مخدر و پیشگیری در طرح یاریگران زندگی روستا باید بهره‌گیری شود، گفت: همه باید اهتمام خود را در راستای اجتماعی کردن رویکرد مبارزه با مواد مخدر بکار بگیریم چرا که در مقابله با آسیب‌های اجتماعی که مهمترین آن اعتیاد و مواد مخدر است تنها رویکرد اجتماعی موثر خواهد بود.

وی در ادامه با بیان اینکه سنندج و سقز به عنوان مرکز استان کردستان و دومین شهر استان بسیار مهم بوده و هر مظهری از اعتیاد و به ویژه معتادان متجاهر در این دو شهر به کل استان تعمیم داده می‌شود، افزود: در بازدیدهای سرزده از برخی نقاط شهر سنندج که محل تجمع این افراد است شرایط بسیار نامناسب حاکم بوده و باید به صورت ضرب‌الاجل در این زمینه اقدامات لازم صورت بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: در بازدیدهای سرزده متوجه وجود زوج‌های معتاد متجاهر بودیم که بعضا داری بچه‌ هستند زندگی این کودکان در چنین شرایط و محیط آلوده نگران کننده است لذا باید تدبیر لازم در این خصوص صورت بگیرد.

وی در مورد کمپ بانوان و موضوعات موجود پیرامون این کمپ هم گفت: توقع این بود تا الان اتفاقات خوبی در این حوزه افتاده باشد عملکرد و توجیهات بهزیستی استان در این خصوص قابل قبول نیست.

وی اذعان کرد: نارضایتی از کمپ بانوان وجود دارد و این موضوع باید تا جلسه بعدی شورا حل و فصل شود.

استاندار کردستان استفاده از ظرفیت‌های مختلف برای ساماندهی موضوع کمپ بانوان را مورد تاکید قرار داد و گفت: خوشبختانه شهردار و شورای شهر سنندج در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی و مقابله با آسیب.های اجتماعی همیشه پای کار هستند و باید از این ظرفیت به نحو مطلوب بهره گرفت.

وی گفت: کمپ بانوان فعلی از یک سو در فضای کاملا رایگان فعالیت دارد و از بهزیستی یارانه می‌گیرد اما بهره حداقلی دارد تعداد خیلی بیشتری از آمار 20 نفره موجود در این کمپ در کف جامعه هستند، که باید برای آنها تصمیم گیری کنیم.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه کمپ ماده 16 سال گذشته با حمایت شهرداری سنندج راه‌اندازی شد تصریح کرد: در فضای زمستان و نوروز این کمپ با ساماندهی بیش از 270 نفر که عمدتا معتاد متجاهر بودند کمک خوبی به مدیریت استان کرد.

وی گفت: مهمترین اصل در مسئولیت‌های اجتماعی زدودن آسیب‌های اجتماعی از چهره جامعه است و باید از ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده کرد.

وی افزود: روال کمپ بانوان از اول اشتباه بوده و فرمانداری و شهرداری این موضوع باید در کوتاه ترین زمان ممکن خاتمه پیدا کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار