فرماندار شهرستان گالیکش گفت: تقریبا شرایط خوبی در جنگل‌های نیلکوه گالیکش حاکم است و امید داریم تا ساعاتی دیگر حریق مهار و اطفاء شود.
کد خبر: ۱۱۲۱۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۹ 18 August 2023

به گزارش تابناک گلستان، علی جوان حاذق‌خواه ظهر امروز در گفتگویی در گالیکش اظهارکرد: با حضور مدیرکل منابع‌طبیعی گلستان، فرمانده یگان حفاظت منابع‌طبیعی استان، معاون مدیریت بحران استانداری و مدیران شهرستانی جلسه مدیریت بحران در کمپ مدیریت بحران در منطقه حریق نیلکوه در حال برگزاری است.

وی افزود: تاکنون پنج سورتی پرواز توسط بالگرد برای مهار و خاموشی آتش در منطقه صعب‌العبور جنگل‌های نیلکوه انجام شده است.

علی جوان حاذق خواه اظهارکرد: متأسفانه علیرغم تلاش همه جانبه نیرو‌های منابع طبیعی، سایر دستگاه‌ها و مردمی، تا این لحظه بدلیل صخره‌ای و صعب العبور بودن منطقه، حریق بطور کامل مهار نشده است، اما وضعیت تحت کنترل می‌باشد. 

وی تصریح‌کرد: از صبح امروز هم ۵۰ نفر از نیرو‌های مردمی، بسیج و منابع طبیعی به منطقه اعزام شده و از ساعت ۶ صبح هم بالگرد کار خود را مجددا آغاز کرده و تا این لحظه چند سورتی پرواز انجام داده‌است.

فرماندار شهرستان گالیکش خاطرنشان کرد: تلاش داریم تا پایان امروز چندسورتی پرواز دیگر برای مهار حریق توسط بالگرد انجام شود و ما شاهد مهار کامل آن در منطقه باشیم.

وی بیان‌کرد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و کم‌آبی در استان گلستان، آبگیری بالگرد از سدحسین‌آباد کالپوش در استان سمنان انجام می‌شود.

فرماندار شهرستان گالیکش خاطرنشان‌کرد: تقریبا شرایط خوبی حاکم است و امید داریم تا ساعاتی دیگر حریق به طور کامل مهار و اطفاء شود.

همچنین روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی گلستان، به خبرنگار فارس در گرگان اعلام کرد: بر اساس آخرین آمار از نیلکوه گالیکش، مشکل خاصی در منطقه وجود ندارد و امدادگران درحال خاموش کردن کنده‌ها هستند.

گفتنی است حریق در جنگل‌های نیلکوه از روز چهارشنبه آغاز شده و تاکنون حدود سه هکتار از جنگل‌های این منطقه طعمه حریق شده‌است.

 با توجه به صعب‌العبور بودن این منطقه و حریق در قله این کوه، حضور نیرو‌های امدادرسان به منطقه امکان‌پذیر نیست و برای مهار آتش از بالگرد استفاده می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار