آزاده ای که ۱۰ سال برای مردم و کشور در سخت ترین شرایط قرار داشته است باید حق طبیعی فرد باشد که برخورداری های لازم را دارا باشد، ولی این آزاده ای که اکنون به دیدارش آمده ایم همانند مردم عادی زندگی می کنند.
کد خبر: ۱۱۲۰۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۳ 16 August 2023

به گزارش تابناک مازندران ، سید محمود حسینی پور استاندار مازندران ، روز چهارشنبه به مناسبت ۲۶ مردادماه روز آزادگان در دیدار با چندین آزاده سرافراز مازندرانی که سال های سال در اسارت رژیم بعثی عراق در دوران دفاع مقدس بودند، ضمن قدردانی از صبوری آزادگان بیان کرد:

در عالم آزادگی عزیزانی که با افتخار دوره صبر، استقامت و مردانگی را طی کردند و در تاریک خانه های رژیم بعثی عراق مقاومت مردم ایران را به نمایش گذاشته اند، ستودنی است.

وی با بیان اینکه برای نسل حاضر و آینده این آزادگان پیام های بزرگی دارند لذا برخود وظیفه دانستیم که با دیدار از آزادگان قدرشناس این دلاورمردان باشیم.

مقام عالی دولت در استان مازندران، اظهار داشت: متاسفانه برخی اطلاعاتی غلط در فضای مجازی منتشر می کنند که مردم را به اشتباه می اندازد، البته مردم مقصر نیستند چون ما باید اطلاعات درست را واکاوی، مستند و در اختیار مردم قرار بدهیم تا نسل به نسل فرهنگ ایثار و صبوری این آزادگان منتشر شود.

استاندار مازندران: خاطرات آزادگان هشت سال دفاع مقدس باید نسل به نسل منتقل شود

استاندار مازندران به یکی از آزادگاندر این دیدار که ۱۰ سال در اسارت رژیم بعثی عراق بوده است، اشاره کرد و گفت: آزاده ای که ۱۰ سال برای مردم و کشور در سخت ترین شرایط قرار داشته است باید حق طبیعی فرد باشد که برخورداری های لازم را دارا باشد، ولی این آزاده ای که اکنون به دیدارش آمده ایم همانند مردم عادی زندگی می کنند.

وی با بیان اینکه این که ما شرمنده این آزادگان هستیم، اظهار داشت: این آزادگان، شهدای زنده هستند و مردم نیز در استان به پاس خدمات ارزشمندی که برای امنیت کشور داشته اند، قدرشناس می باشند.

استاندار مازندران با بیان این مطلب که در آستانه اربعین حسینی قرار داریم؛ بیان داشت: اگر این آزادگان و مقاومت آنها نبود مگر راه کربلا باز می شد!؟ لذا ما که مدیون این مردان حماسی باشیم باید به سراغ آنها برویم و این کمترین وظیفه ای است که می توانیم اداء کنیم.

حسینی پور این را هم گفت که باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که خاطرات

این آزادگان هر کدام در دهها کتاب به چاپ برسد، خاطراتی که پست ترین و رذل ترین انسانهایی که در زمین بودند، رفتارهای رذیلانه ای با این آزادگان داشته اند که البته در هیچ کجا و کنوانسیون هایی در مقوله حقوق بشری این رفتارها را نمی پسندند و این آزادگان در جمهوی اسلامی ایران می تواند نمادهایی باشند برای اینکه رژیم بعثی عراق جنایات خود را در دنیا منتشر کند که چه می کردند.

مقام عالی دولت در استان همچنین با بیان اینکه ما در کشور کمتر به مستند سازی خاطرات آزادگان توجه کردیم، افزود: امیدواریم خاطرات این آزادگان مستند گردد و برای همه نسل ها صبوری و مردانگی این شهداء زنده فرهنگ سازی شود که افتخارات ایران اسلامی به راحتی بدست نیامده است. 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار