مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با انتقاد از عملکرد بانک‌های متولی تسهیلات اشتغال فرزندان ایثارگر استان، گفت: بانک‌هایی که در این زمینه متولی هستند، مدیون بوده و باید پاسخ‌گو باشند، چرا که بودجه و اعتبار آن فراهم بود و با وجود تصویب دولت و مدیریت ارشد و معاونت اقتصادی استانداری لرستان، اما جز ۲ بانک سپه و دی، دیگر بانک‌های متولی پرداخت تسهیلات نداشتند.
کد خبر: ۱۱۲۰۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۸ 15 August 2023

به گزارش تابناک لرستان و به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام هبت‌الله هاشمی ظهر امروز در نشست سه‌شنبه‌های خبری لرستان، ضمن گرامی‌داشت روز خبرنگار، اظهار کرد: امسال در مهرماه سه رویداد بزرگ بین‌المللی و ملی به میزبانی بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کنگره شهدای استان، ملی بوده که مهرماه بزگزار می‌شود، جشنواره موسیقی نوای مهر دیگر رویداد بین‌المللی است که در مهرماه میزبان ۵۰۰ مهمان داخلی و خارجی خواهیم بود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با اشاره به ثبت بیش از ۲ هزار خاطره شفاهی خانواده شهدا، تصریح کرد: در خصوص بازسازی گلزار‌های شهدا حرکت بزرگی در این زمینه انجام گرفت، از جمله ساخت یادمان ۵۲ شهید جاویدالاثر خرم‌آباد که پس از سال‌ها مطالبه‌گری، امسال تحقق پیدا کرد.

هاشمی با بیان اینکه مجری تهیه دانش‌نامه دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار است، افزود: در حال حاضر جلد اول دانش‌نامه آماده بوده و در محضر مقام معظم رهبری از آن رونمایی خواهد شد.

وی با انتقاد از عملکرد بانک‌های متولی تسهیلات اشتغال فرزندان ایثارگر، خاطرنشان کرد: بانک‌هایی که در این زمینه متولی هستند، مدیون بوده و باید پاسخ‌گو باشند، چرا که بودجه و اعتبار آن فراهم بود و با وجود تصویب دولت و مدیریت ارشد و معاونت اقتصادی استانداری لرستان، اما جز ۲ بانک سپه و دی، دیگر بانک‌های متولی پرداخت تسهیلات نداشتند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان ادامه داد: امروز توانبخشی بنیاد شهید استان از بخش‌های فعال است و می‌توان از ظرفیت آن در حوزه‌های مختلف استفاده کرد.

هاشمی در خصوص تولید محتوای کنگره ملی ۶۵۵۴ شهید لرستان، گفت: کنگره شهدای استان با ۵ پیش اجلاسیه، از بهترین کنگره‌های کشور خواهد شد، چرا که کمیته‌های تخصصی و اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

وی، شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان را از قوی‌ترین شورا‌های ترویج کشور برشمرد و افزود: مدیریت ارشد و نماینده، ولی فقیه در لرستان از مدیران پایه در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند و برگزاری رویداد‌های ملی و بین‌المللی از ثمره‌های این شورا است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار