دولت‌های اردن و مصر طی بیانیه‌های جداگانه، حمله تروریستی روز یکشنبه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) را به شدت محکوم کردند.
کد خبر: ۱۱۲۰۵۴۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵ 15 August 2023

تابناک فارس به نقل از فارس: وزارت‌خانه‌های خارجه مصر و اردن، امروز (سه‌شنبه، ۱۵ آگوست) طی بیانیه‌هایی جداگانه، حمله تروریستی روز یکشنبه (۱۳ آگوست، ۲۲ مرداد) به حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) را که تاکنون به شهادت دو نفر و مجروحیت چندین نفر منجر شده، به شدت محکوم کردند.

وزارت خارجه اردن طی بیانیه‌ای که در خبرگزاری رسمی «پترا»، منتشر شد، بر موضع اردن در محکومیت تمامی اشکال خشونت و تروریسم تاکید کرد و ضمن ابراز تسلیت به دولت و مردم ایران و خانواده‌‌های قربانیان، برای مجروحان آرزوی شفای عاجل کرد.

وزارت خارجه مصر نیز طی بیانیه‌ای که در توییتر منتشر شد، حمله تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ (ع) را محکوم کرد.

«احمد ابوزید» سخنگوی وزارت امور خارجه مصر طی بیانیه‌ای، این مصیبت دردناک را به دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران و خانواده‌های قربانیان تسلیت گفت و برای مجروحان شفای عاجل آرزو کرد.

عصر یکشنبه (۱۳ آگوست، ۲۲ مرداد)، یک تروریست مسلح اقدام به تیراندازی در حرم شاهچراغ (ع) در شیراز کرد و در این حمله جنایتکارانه، یک نفر به شهادت رسید و هشت تن دیگر مجروح شدند. عصر دیروز نیز اعلام شد که یکی از مجروحان به دلیل شدت جراحات وارده به شهادت رسید.

تاکنون کشورهای عربی عراق، سوریه، عمان، کویت، قطر، بحرین، امارات و نیز کشورهای روسیه، فرانسه، جمهوری آذربایجان و چین، این حمله تروریستی را به شدت محکوم کرد‌ه‌اند.

برچسب ها: اردن ، مصر ، شاهچراغ ، ایران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار