دبیر ستاد انتخابات قزوین از پیش ثبت نام ۷۲۳ نفر در این استان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۰۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵ 14 August 2023

به گزارش تابناک قزوین و به نقل از فارس، حامد فتوحی در گفتگویی در قزوین با اشاره به پایان نام نویسی و ثبت نام متقاضیان داوطلبی استان قزوین در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در حوزه قزوین، البرز و آبیک ۵۲۱ نفر، حوزه تاکستان ۷۷ نفر و حوزه بویین زهرا و آوج ۱۲۵ فر در پیش ثبت نام دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نام نویسی کرده اند.

وی افزود: از ۷۲۳ متقاضی داوطلبی انتخابات مجلس در مقطع دکتری ۹۸ نفر، مقطع فوق لیسانس ۵۱۱ نفر، مقطع حوزوی ۳۰ نفر و مقطع لیسانس ۷۸ نفر پیش ثبت نام کرده اند.

دبیر ستاد انتخابات استان قزوین بیان کرد: از ۷۲۳ متقاضی داوطلبی انتخابات مجلس، ۵۹۸ نفر مرد و ۱۲۵ نفر زن هستند و ۵۷ درصد پیش ثبت نامی‌ها در بازه سنی ۳۰ تا ۴۵ سال قرار دارند.

فتوحی تصریح کرد: متقاضیان از ساعت ۸ تا ۱۸ از ۱۶ مرداد تا ۲۲ مرداد فرصت داشتند از طریق نشانی keshvar.moi.ir پیش ثبت نام کنند و این مهلت تمدید نشدـ

این مسوول پیش ثبت نام از کاندیدا‌های انتخابات را یکی از تغییرات در قانون انتخابات ذکر کرد و گفت: در پیش ثبت نام موضوعات کلی مد نظر است که می‌توان به سن، مدرک تحصیلی، اقامت دائمی، تابعیت، کارت پایان خدمت، مشمول ماده ۲۹ و ... اشاره کرد و به صورت برخط بررسی و کنترل می‌شود که اگر این اطلاعات هویتی تایید شد، کد رهگیری داده می‌شود.

وی اذعان کرد: در مرحله پیش ثبت نام مدارک و اسناد توسط ۶ دستگاه ذی ربط، مورد بررسی قرار می‌گیرد و اگر صحت داشته باشد و در چارچوب قابل پذیرش باشد حداقل ظرف یک ماه کد رهگیری برای متقاضی ارسال می‌شود و اعتراض متقاضیان تا ۲۴ ساعت قبل از ثبت نام نهایی که از ۲۷ مهر تا سوم آبان است، بررسی می‌شود.

برچسب ها: قزوین ، انتخابات ، مجلس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار