مدیر اجرایی موکب پخت نان صلواتی زنگی آبادی‌های کرمان گفت: روزانه ۱۵ هزار نان صلواتی را در قالب ۶ موکب مستقر در نجف و ۲ موکب در کربلا پخت می‌کنیم.
کد خبر: ۱۱۲۰۱۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰ 13 August 2023

به گزارش تابناک کرمان و به نقل از فارس، مدیر اجرایی موکب پخت نان صلواتی زنگی آبادی‌ها در گفتگویی با اشاره استقبال خوب مردم برای پخت نان و خدمت در موکب اظهار کرد: هر سال تعداد زیادی متقاضی خدمت در موکب هستند که از بین این افراد۴۰۰ نفر در قالب ۸ گروه ۵۰ نفره انتخاب و عازم کشور عراق می‌شوند تا در ۸ موکب پخت نان صلواتی به زائران اباعبدالله‌الحسین (ع) خدمت‌رسانی کنند.

علی رضایی با تاکید بر خدمت ۱۸ ساله این موکب‌ها ادامه داد: موکب‌های پخت نان صلواتی زنگی آبادی‌ها از سال ۱۳۸۲ مقارن شروع به کار کرد و ۲ سال به علت بیماری کرونا تعطیل بود و سپس دوباره از سر گرفته شد و اکنون ۱۸ سال است که توفیق خدمت به زائران اربعین را دارد.

وی با تاکید بر انجام خدمات دیگر علاوه بر پخت نان صلواتی توسط این مواکب، اظهار کرد: این مواکب خدماتی دیگری از قبیل ارائه اسکان شبانه و پذیرایی با صبحانه، ناهار، شام، دمنوش و شربت و چای و. را نیز به زائران ارائه می‌دهد.

رضایی با اشاره به پخت روزانه ۱۵۰۰۰ نان صلواتی توسط ۸ موکب در کشور عراق ادامه داد: روزانه ۱۵ هزار نان را با ۶ گروه مستقر در نجف با ظرفیت پخت روزانه ۱۰هزار نان و ۲ موکب نیز در شهر کربلا با ظرفیت پخت روزانه ۵ هزار نان، پخت می‌شود.

وی افزود: هدف ما از برپایی این مواکب فقط خدمت‌رسانی به زائران اباعبدالله‌الحسین (ع) است که امیدوارم به مدد ارباب در این راه موفق باشیم.

۱۲ روز خدمت به زائران اربعین

علی رضایی با اشاره به استقرار ۱۲ روزه این مواکب در کشور عراق گفت: این موکب‌ها از ۵ شهریور تا ۲ روز بعد از اربعین یعنی ۱۷ شهریور در کشور عراق برپا خواهند بود و آماده خدمت‌رسانی به زائران هستند.

وی با اشاره به زمان اعزام خدام مواکب ادامه داد: نانوایان و خدام موکب‌ها ۲ شهریور از کرمان حرکت می‌کنند و ۴ شهریور وارد کشور عراق خواهند شد.

رضایی افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، اقلام مصرفی مواکب شامل آرد و تنور و دیگر اقلام مصرفی ۳۱ شهریور از مرز عبور می‌کنند، که البته در این مسیر با مشکلات زیادی نیز مواجه هستیم.

وی با تاکید بر استقبال پرشور مردم از اهدای نذورات گفت: تمامی هزینه‌های این مواکب از طریق نذورات و کمک‌های مردمی تامین می‌شود که به‌صورت نقدی و یا به شکل غیر نقدی مثل اهدای کیسه آرد است.

سختی‌ها به عشق امام حسین (ع) شیرین است

وی به مشکلات عدیده در برپایی موکب‌ها در کشور عراق اشاره کرد و گفت: در عراق با توجه به مسئله گرما و فصل تابستان با مشکلات زیادی در زمینه تامین برق و یخ مواجه خواهیم بود و متاسفانه مشکلات زیرساختی در عراق بسیار است که به عشق امام حسین (ع) این سختی‌ها هم شیرین خواهد شد.

این خادم‌الحسین (ع) یادآور شد: طبق پیش‌بینی‌ها ۲۰ تا ۲۵ میلیون نفر امسال در پیاده‌روی اربعین شرکت خواهند کرد که سازماندهی به این حجم از زائران فقط با عنایت ارباب انجام می‌شود.

رضایی با اشاره به مصرف ۶۰۰ کیسه آرد افزود: ما در طول ۱۲ روز استقرار موکب‌ها، روزانه ۵۰ کیسه آرد در عراق مصرف می‌کنیم که چیزی بالغ بر ۶۰۰ کیسه آرد لازم داریم که تمامی این نیازمندی‌ها به برکت اباعبدالله‌الحسین (ع) به کمک مردم تأمین می‌شود.

وی در ادامه به مهمان‌نوازی عراقی‌ها در ایام اربعین اشاره کرد و ادامه داد: الحمدالله مردم عراق در طول این سال‌ها خصوصا ایام اربعین خالصانه برای زائران اربعین فعالیت می‌کنند و هرچه در توان دارند در طبق اخلاص می‌گذارند که جای تشکر و قدردانی از این ملت شریف را دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار