مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در حال رایزنی برای تامین کود اوره مورد نیاز کشاورزان استان هستیم.
کد خبر: ۱۱۱۹۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶ 12 August 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا سهراب مصطفی با بیان اینکه در حال برنامه‌ریزی برای تامین کودهای مورد نیاز کشاورزان در آستانه سال زراعی جدید هستیم، گفت: برای تامین کودهای فسفاته و پتاسه هیچ کمبودی در استان نداریم و کشاورزان با مراجعه به مراکز رسمی توزیع نهاده‌های کشاورزی می‌توانند به هر میزانی که کود احتیاج داشته باشند، تهیه کنند.

مصطفی با اشاره به کمبودهایی که در بحث تامین کود اوره -پرمصرف‌ترین کود ازته مورد استفاده کشاورزان- وجود دارد، افزود: در حال رایزنی برای تامین کود اوره مورد نیاز کشاورزان استان هستیم تا در آغاز سال زراعی جدید، کمبودی برای عرضه این کود به کشاورزان نداشته باشیم.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه با تاکید بر اینکه کشاورزان باید کودهای مورد نیاز خود را صرفا از مراکز رسمی عرضه نهاده‌های کشاورزی تامین کنند، توضیح داد: کیفیت کودهای ارائه شده خارج از شبکه کارگزاری‌های توزیع نهاده‌های کشاورزی مورد تایید نیست و احتمال تقلب در محصولات عرضه شده بالا است.

وی همچنین از کشاورزان خواست تا برای مصرف کودها و سموم در اراضی کشاورزی حتما با کارشناسان جهاد کشاورزی مشورت کرده و زیر نظر متخصصان از سم و کود در مزارع استفاده کنند.

وی در ادامه با اشاره به افزایش ۲۹۶۶ تنی توزیع کود بین کشاورزان استان از ابتدای امسال تاکنون، گفت: نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش حدود ۱۳ درصدی توزیع کود را در بین کشاورزان استان شاهد بوده‌ایم.

مصطفی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۲۵ هزار و ۴۵۲ تن انواع کود در اختیار کشاورزان استان قرار گرفته، افزود: ۲۰ هزار و ۹۵۴ تن از این میزان به کودهای ازته، ۳۰۳۰ تن به کودهای فسفاته و ۱۴۶۸ تن به انواع کودهای پتاسه اختصاص دارد.

وی افزود: سال گذشته تا همین موقع ۲۲ هزار و ۴۸۶ تن انواع کود شامل ۱۷ هزار و ۶۲۳ تن انواع کود ازته، ۳۵۱۰ تن انواع کود فسفاته و ۱۳۵۳ تن انواع کود پتاسه در اختیار کشاورزان استان قرار گرفته بود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار