امام جمعه موقت بیرجند گفت: افرادی که شایستگی دارند به میدان انتخابات بیایند تا مجلس در تراز انقلاب اسلامی شکل بگیرد.
کد خبر: ۱۱۱۹۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸ 11 August 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند که در مسجد جامع مصلی المهدی (عج) اقامه شد افزود: فردی که نامزد انتخابات می‌شود باید دلسوز نظام، انقلاب و اسلام و با درد مردم آشنا باشد، زیرا این‌ها ویژگی‌های نامزد اصلح است.

وی با اشاره به اینکه انتخاب اصلح مهمترین مساله در انتخابات است اظهار کرد: حضور حداکثری مردم در انتخابات نیز بسیار تعیین کننده است و قطعا همچون گذشته امسال نیز به میدان خواهند آمد.

خطیب جمعه بیرجند گفت: هنوز برخی افراد تنها راه حل مشکلات کشور را زانو زدن در مقابل غرب و آمریکا می‌دانند که در انتخاب اصلح باید یه این مساله توجه کرد.

وی افزود: ما برای زمینه سازی ظهور امام زمان (عج) تکلیف داریم و از هر طریقی باید ادای دین کنیم.

حجت‌الاسلام نوفرستی گفت: رسانه ملی هم با استفاده از ظرفیت‌های جدید قانونی فرصت‌های تبلیغاتی را به صورت برابر برای نامزد‌های انتخابات فراهم کند تا مردم با آگاهی بهترین گزینه را انتخاب کنند.

وی در ادامه سخنانش مهمترین عامل در پیروزی جنگ ۳۳ روزه لبنان را ایستادگی و مقاومت نیرو‌های حزب الله عنوان کرد و گفت: اطاعت از رهبری نیز موجب شد این دستاورد بزرگ برای جبهه مقاومت رقم بخورد.

قائم مقام نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: ۲۳ مرداد سال ۴۵ بحرین که یکی از مناطق کشور بود به راحتی بدون هیچ جنگی توسط رژیم طاغوت تقدیم سیاست‌های انگلیس و آمریکا شد لذا روشنفکران و سلطنت طلبان که به دنبال تطهیر رژیم پهلوی هستند حداقل در این موضوع چه پاسخی دارند در صورتی که جبهه مقاومت به دستاورد‌های بزرگی رسیده است.

وی با اشاره به اینکه اسلام و جریان حق پیوسته پیروز است و جریان باطل به راحتی مغلوب می‌شود گفت: روز‌های آخر تیر شاهد تحرکات آمریکا در خلیج فارس بودیم به طوری که بخشی از نیرو‌های دریایی خود را در منطقه برای مقابله با ایران فرستادند، اما از نظر نظامی وقتی قدرتی همه توان خود را به منطقه می‌آورد مشخص است که دنبال جنگ نیست.

حجت‌الاسلام نوفرستی ادامه داد: برگزاری رزمایش اخیر و الحاق موشک "ابومهدی" به نیروی دریایی سپاه و ارتش، ۶۵ هزار کیلومتر دریانوردی در مدت هشت ماه که افتخار بی سابقه در تاریخ دریانوردی ایران است و سایر موفقیت‌های بزرگ نشان از عظمت، اقتدار، صلابت و شجاعت نیرو‌های مسلح و انقلابی دارد.

وی گفت: همانطور که جنگ ۳۳ روزه با عزت نیرو‌های حزب الله به اتمام رسید در ادامه هم نابودی رژیم صهیونیستی را به دست خودشان رقم می‌زنند.

امام جمعه موقت بیرجند در بخش دیگری از سخنانش گفت: دوران امامت حضرت سجاد (ع) که آغاز آن از روز عاشوراست در موقعیتی سخت و بحران عظیمی بود که برای مسلمانان رقم خورد.

وی با اشاره به اینکه اسارت اهل بیت (ع) بعد از واقعه عاشورا اوج تلخی‌ها و سخت‌ترین دوران اسلام است ادامه داد: در چنین شرایطی امام سجاد (ع) باید امر دین و دنیای مسلمین را مدیریت می‌کرد.

حجت‌الاسلام نوفرستی گفت: تدوین اندیشه اسلامی به صورت درست، اثبات حقانیت اهل بیت، استحقاق آنان نسبت به امامت و ولایت و ایجاد تشکیلات منسجم شیعه از رسالت‌های آن امام بزرگوار بود.
منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار