کد خبر: ۱۱۱۹۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۷ 10 August 2023

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 19/05/1402 تقدیم حضور می گردد.
------------------------------------------
دستگیری سارقان میلیاردی منزل در ساری
سرهنگ قیصری رئیس پلیس آگاهي استان مازندران از شناسايي و دستگیری3 سارق حرفه ای منزل و کشف اموال مسروقه میلیاردی در شهرستان ساری خبر داد
سرهنگ"علی قیصری" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پي شكايت یک شهروند مبني بر سرقت از منزل وی در شهر ساری، بررسي موضوع در دستور كار ماموران پليس آگاهي قرار گرفت.
وی افزود: كارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استانمازندران تحقيقات خود را در اين زمينه آغاز و با انجام يك سري اقدامات تخصصی، فنی و اطلاعاتی پیچیده و استفاده از روش های نوین کشف جرم، موفق به شناسایی سارقان شدند.
رئیس پلیس آگاهی استان مازندران با اشاره به دستگیری سارقان در یک عملیات پلیسی، گفت: متهم اصلی هنگامی که با مستندات پلیس روبرو شد به سرقت میلیاردی منزل فوق اعتراف کرد که پس از تفهیم اتهام، با قرار200میلیارد ریالی روانه زندان شد.
سرهنگ قیصری با بیان اینکه 3سارق دستگیر شده پس از تکمیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی و روند رسیدگی به مراجع قضائی معرفی و تحویل داده شدند از شهروندن خواست: ضمن توجه به هشدارهای پلیس، هر گونه اخبار و موضوعات مشکوک را از طریق تماس با سامانه 110 به پلیس اطلاع دهند و از نگهداری اموال با ارزش مانند طلاجات و پول های نقد میلیاردی در منزل اکیداً خودداری کنند.
------------------------------------------
رد رشوه 226 میلیونی کارکنان انتظامی میاندورود
سرهنگ تقدیسی رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان مازندران از رد رشوه 226 میلیون ریالی کارکنان انتظامی میاندورود، خبر داد و گفت: صحت عمل کارکنان در اجرای ماموریت، موجب عزت فردی و منزلت سازمانی می شود
سرهنگ "مسعود تقدیسی" در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: یکی از مهمترین اهداف بازرسی در صیانت از کارکنان، حفظ سازمان از هرگونه آسیب و ارتقاء روحیه اقتدار، عزت، منزلت و شخصیت در کارکنان است.
وی با اشاره به اقدامات تشویقی برای کارکنان صحیح العمل و پاکدست، تصریح کرد: به منظور نهادینه سازی فرهنگ امتناع از دریافت رشوه و ایجاد انگیزه خدمتی در کارکنان و همچنین ارتقاء صحت عمل آنان تدابیر پیشگیرانه فرماندهان، روسا و مدیران می تواند در جهت کاهش زمینه های ارتکاب و محدود کردن موقعیت های مجرمانه موثر باشد.
رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان مازندران تصریح کرد: صحت عمل کارکنان در اجرای ماموریت و پاکدستی آنان موجب عزت فردی و منزلت سازمانی می شود.
سرهنگ تقدیسی با اشاره به عملکرد صحیح ماموران کلانتری فرماندهی انتظامی میاندرود، اظهار داشت: سرگرد "مهدي باقري و استواريکم سامان نجف پور" در حین گشت زنی درحوزه ماموریتی به دو سرنشین خودروی سواری مشکوک می شوند و پس متوقف کردن و بازرسی از خودرو انواع مواد مخدر و یک قبضه اسلحه غیرمجاز پنج تیر تاشو و تعدادی فشنگ را کشف که راننده برای فرار از جرم مبلغ 226 میلیون ریال به ماموران پیشنهاد رشوه داد که جهت سیر مراحل قانونی پرونده تشکیل و متهمان از سوی مرجع قضائی روانه زندان شدند.
رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان مازندران خاطرنشان کرد: اقدامات صیانتی نظیر برگزاری دوره های آموزشی تعالی رفتار و ... از مهمترین برنامه های به شمار می روند که نتیجه آن بهبود ماموریت های سازمانی و ارتقاء امنیتی پایدار برای مردم خواهد بود.
------------------------------------------
نقش موثر دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری ها در عدالت ترمیمی
سرهنگ جعفری رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران با اشاره به اهمیت میانجی گری در عدالت ترمیمی، گفت: دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری ها با دنبال نمودن راهبرد های میانجیگری در تحقق اهداف عدالت ترمیمی نقش موثری دارند.
سرهنگ"سید محسن جعفری" با اشاره به اینکه امروزه پلیس با توسل به میانجی گری تلاش دارد تا بخشی از اختلاف ها و درگیری های بین افراد جامعه را حل و فصل کند، بیان داشت: به همین منظور دوایر مشاوره و مددکاری در کلانتری ها راه اندازی شده تا با بهره گیری از افراد متخصص به حل مسائل و مشکلات که جنبه مجرمانه دارند، بپردازد.
وی با بیان اینکه واحد های مشاوره و مددکاری کلانتری ها به عنوان یکی از نهاد های رسمی جامعه متولی پیشگیری و اصلاح بسیاری از مسائل و مشکلات و نا هنجاری های اجتماعی هستند، افزود: در چهار ماه ابتدایی سال بیش از19هزار فقره پرونده به مراکز مشاوره و مددکاری اجتماعی کلانتری ها ارجاع شده که با سازش 75 درصدی همراه بوده است.
رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران در پایان از رایگان بودن خدمات مشاوره ای کلانتری ها خبر داد و خاطر نشان ساخت: دوایر مشاوره و مددکاری كلانتري ها همه روزه در ساعات اداری پاسخگوي سوالات و مشكلات شهروندان در حوزه های مختلف اعم از روانشناختی، خانواده، حقوقي و آسيب هاي اجتماعي مي باشند.
------------------------------------------
کشف 96 هزار نخ سیگار و 605 پاکت تنباکوی قاچاق در قائم شهر
سرهنگ محمدپور رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران از کشف بیش از 96هزار نخ سیگار و 605 پاکت تنباکوی قاچاق در شهرستان قائمشهر خبر داد.
سرهنگ "محمدمحمدپور " در گفت‌ و‌گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، در تشريح اين خبر گفت: مبارزه با قاچاق کالا و ارز همواره در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران قرار داشته و پلیس بر اساس قانون با این معضل اقتصادی برخورد می‌کند.
وی افزود:کارآگاهان این پلیس در راستای طرح مبارزه با عرضه کالاهای دخانی، با انجام کارهای اطلاعاتی، پس از شناسایی یک باب انبار سیگار و تنباکوی قاچاق در شهرستان قائمشهر، لذا بررسی موضوع در دستور قرار گرفت.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران تصریح کرد: ماموران این پلیس در بازدید از آن انبار که در زیر یک واحد مجتمع بود ،تعداد 96هزار و 400نخ سیگار و 605پاکت تنباکوی خارجی قاچاق به ارزش 2میلیارد و 300میلیون ریال را کشف کردند.
وی با اشاره به اینکه سیگارهای کشف شده تحویل انبار اموال تملیکی استان و پرونده در این خصوص تشکیل و یک نفر متهم به تعزیرات حکومتی شهرستان معرفی شد.
سرهنگ محمدپور در پايان خاطرنشان كرد: اقدامات پليس در خصوص جلوگیری از ورود قاچاق و برخورد جدی با مجرمان این حوزه به صورت مستمر ادامه دارد و از شهروندان خواست اینگونه اخبار مربوط به قاچاق کالا و ارز را از طریق پل ارتباطی 110 اطلاع دهند.
------------------------------------------
کشف موتورسیکلت های سرقتی در عباس آباد
سرهنگ صالحی فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد از دستگیری 2 سارق حرفه ای موتورسیکلت با 4 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "ناصرصالحی" با اعلام این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت موتورسیکلت در سطح شهرستان عباس آباد، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت .
وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام تحقیقات پلیسی و بررسی صحنه های سرقت موفق به شناسایی 2 سارق حرفه ای در این ارتباط شدند.
فرمانده انتظامی عباس آباد تصریح کرد: با هماهنگی قضائی متهم در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر و در بازجویی بعمل آمده تاکنون به 4 فقره سرقت موتورسیکلت در این شهرستان اعتراف نمود.
سرهنگ صالحی از کشف 2 موتورسیکلت سرقتی در بازرسی از مخفیگاه متهمان خبر داد و اظهار داشت: این فرد پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد در خاتمه به شهروندان توصیه کرد: با استفاده از تجهيزات و لوازم ايمني هنگام پارک موتورسیکلت در خيابان و پارکينگ منازل، شامل استفاده از قفل فرمان فرصت را از سارقان بگیرند .
------------------------------------------
توقیف نیسان های حامل51 راس احشام در ساری
سرهنگ حسن زاده فرمانده انتظامی شهرستان ساری از توقیف نیسان های حامل51 راس احشام قاچاق به ارزش 2 میلیارد ریال در آن شهرستان خبر داد
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ عبدالله حسن زاده بیان داشت: در پی دريافت اخباري مبني بر قاچاق احشام توسط تعدادي افراد سودجو از استان همجوار به شهرستان تنکابن، ماموران انتظامي پاسگاه گرماب پيگيري موضوع را در دستور كار خود قرار دادند.
وی افزود: ماموران در ایست و بازرسی سه خودروی نیسان حامل 51 رأس احشام را توقیف و پس از بررسی مشخص هیچ گونه مجوزی برای حمل احشام ندارند که در این رابطه سه متهم دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان ساری تصریح کرد: ارزش محموله مکشوفه طی استعلام از کارشناسان مربوطه 2 میلیارد ریال برآورد شد و پرونده قضائی در این زمینه تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی ارسال و احشام مکشوفه برابر دستور قضائی تحویل کشتارگاه شدند.
------------------------------------------
لاستیک های خارجی قاچاق در تنکابن
سرهنگ محمدپور رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران از کشف 20 حلقه لاستيک قاچاق به ارزش 2ميليارد ريال در شهرستان تنکابن خبر داد
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "محمد محمدپور" در تشريح اين خبر گفت: در اجراي طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران ضمن کنترل محورهاي مواصلاتي و اصناف، به یک واحد صنفی فروش لاستیک خودرو مشکوک و موضوع را مورد بررسي قرار دادند.
وي افزود:ماموران پس از بررسي اطلاعاتی از آن واحد صنفی موفق به کشف 20حلقه لاستيک خارجی قاچاق شدند و در اين خصوص متصدی واحد صنفی متخلف به دستگاه قضائي معرفي شد
رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران در ادامه بیان داشت: بنا به نظر کارشناسان امر، ارزش اين کشفيات 2ميليارد ريال اعلام شده است.
سرهنگ محمدپور در پایان تصريح کرد: قاچاق آفت بزرگي در راه رشد اقتصاد است لذا مبارزه با قاچاق کالا و ارز، يکي از اولويت هاي مهم به شمار مي رود و شهروندان نيز مي توانند از طريق سامانه تلفني 110 ،‌ هر گونه اطلاعات و اخبار در اين خصوص را به پليس گزارش کنند. 

خبر سلمان مهدوی 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار