مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان زنجان گفت: در زمینه مربی پرورشی و مشاور در زنجان کمبود داریم و نمی‌توانیم همه مدارس را پوشش دهیم.
کد خبر: ۱۱۱۹۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰ 09 August 2023

به گزارش تابناک زنجان و به نقل از مهر، علی اسماعیلی قبل از ظهر چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار، اظهار کرد: حوزه اطلاع‌رسانی یکی از ضروریات جامعه متمدن امروز بوده و مسیر درست برای اعتماد مردم و پیگیری مطالبات آن‌ها، استفاده از بستر رسانه است.

وی در مورد امتحانات نهایی، وضعیت زنجان و علت افت تحصیلی، ابراز کرد: با توجه به تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور، نیاز بود که نمرات امتحانات نهایی مورد وثوق باشد و برای اینکه خانواده‌ها یقین داشته باشند که نمرات مورد اعتماد عموم است، سبک امتحانات نهایی از سال قبل و امسال و تصحیح اوراق به شیوه نو درآمده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان با تاکید بر اینکه سلامت آزمون باید مراقبت می‌شد، بیان کرد: تقلب و استفاده از وسایل ارتباطی و اینکه سوالات قبل از آزمون، مسیر امن خود را طی کرده باشد، دغدغه بسیاری از افراد بود که برای رفع این نگرانی‌ها در نوع انتقال سوال به مراکز آزمون دگرگونی ایجاد شد.

وی با اشاره به اینکه برای افزایش دقت در زمان‌بندی ورود به آزمون، اطلاع‌رسانی در این خصوص انجام شد، عنوان کرد: امتحانات نهایی امسال در تاریخ ۱۷۰ ساله آموزش‌وپرورش یکی از استانداردترین آزمون‌ها و نمرات برای استناد بود.

اسماعیلی در مورد افت تحصیلی، تصریح کرد: با توجه به اینکه مسیر اجرا و تصحیح اوراق به شکل استاندارد درآمد، نمرات واقعی دانش‌آموزان در اختیار مراجع قرار گرفت که یک نمره در استان زنجان افت نمره داشتیم و نسبت به میانگین کشوری حدود ۳۰ درصد وضعیت بهتری را شاهد بودیم.

وی میزان قبولی دانش‌آموزان استان زنجان در امتحانات نهایی در یک رشته تحصیلی را ۷۰.۷۲ درصد برشمرد و گفت: میزان قبولی در کشور ۶۹.۴۲ بود و جایگاه رتبه‌ای استان در قبولی خرداد متفاوت شد که مرهون تلاش همکاران هستیم. مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان در خصوص طرح مولدسازی، یادآور شد: سال قبل ۱۷ ملک و امسال ۴ ملک را برای مولدسازی پیشنهاد دادیم که رقم آن ۲۵۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی با اشاره به اینکه محل هزینه‌کرد عایدات فروش طرح مولدسازی در امر مدرسه‌سازی تعیین شده است، اظهار کرد: برای امسال ۱۱۸ کلاس جدید با ۲۳ مدرسه را بهره‌برداری می‌کنیم. اسماعیلی با بیان اینکه رتبه‌بندی معلمان باعث شد تا بیش از ۴۲ همت منابع مالی در بحث رتبه‌بندی به بدنه آموزش‌وپرورش تزریق شود، اظهار کرد: بعد از اسفندماه این اعتبار تزریق و به حساب معلمان واریز شد.

وی ادامه داد: طرح رتبه‌بندی برای اولین‌بار اجرا می‌شود و ممکن است اشکالاتی داشته باشد، با این حال استان‌های زنجان و سمنان رتبه‌بندی را کامل انجام داده‌اند. مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان در ادامه به برنامه‌های تربیتی اشاره کرد و گفت: یکی از رویکرد‌های امسال، نگاه تربیتی در دل آموزش‌وپرورش است، البته در حوزه تربیت، شاخص‌های کمی نداشته و در طول زمان اثربخشی خود را نشان خواهد داد.

وی افزود: تعدادی از اردوگاه‌ها تجهیز و آماده‌سازی شده تا برنامه‌های اردویی و تربیتی اتفاق بیفتد که در همین راستا برای هر دانش‌آموز ۳۵۰ هزار تومان هزینه می‌کنیم تا آموزش‌های فرهنگی و مهارتی اتفاق بیفتد.

اسماعیلی با بیان اینکه از جهت مربیان تربیتی در مضیقه هستیم، تصریح کرد: ۵۰۰ نیروی تربیتی و ۴۰۰ مشاور داریم که با این تعداد نمی‌توانیم نیاز مربی پرورشی و مشاور را در همه مدارس پوشش دهیم.

وی با اشاره به اینکه ۱۹۰ مربی پرورشی تخصصی داریم، خاطرنشان کرد: ۲۳۰ نفر نیرو نیاز داریم؛ چراکه برای هر ۸ دانش‌آموز باید یک ساعت مربی اختصاص یابد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان با اشاره به اینکه ۱۱ هزار تا ۲۰ هزار نفر در سطح کشور از طریق برگزاری آزمون جذب می‌شوند، خاطرنشان کرد: از این تعداد برای استان زنجان نیز سهمیه در نظر گرفته شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار