فرمانده نیروی انتظامی استان یزد خبر داد:
فرمانده نیروی انتظامی استان یزد با اشاره به عملکرد پلیس در یزد گفت: پرونده‌های مربوط به قتل در استان یزد، ۱۰۰ درصد کشف شده است.
کد خبر: ۱۱۱۹۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸ 09 August 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک از یزد، سردار عباسعلی بهدانی فرد در نشست خبری که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد با اشاره به اینکه ۶۰ درصد سرقت‌های استان یزد مربوط به سرقت‌های خرد است اظهار کرد: ۴۰ درصد سرقت‌ها مربوط به مغازه و خودرو است و پرونده‌های مربوط به قتل ۱۰۰ درصد کشف شده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان گفت: در سال گذشته خوشبختانه در یزد سرقتی که امنیت مردم را به خطر بیاندازد رخ نداده و استان یزد جزو استان‌هایی با بالاترین میزان امنیت در کشور است و این مهم با تلاش همکارانم در نیروی انتظامی و دیگر نهادهای تامین کننده امنیت به وجود آمده است.

بهدانی‌فرد گفت: در روزهای اخیر دو سرقت به عنف صورت گرفته و سارقان طلاهای دو زن را گرفتند و آنها را خارج از شهر پیاده کردند که با پیگیری‌های مداوم نیروی انتظامی در طول یک هفته سارقانی که هیچ اثری از آنها وجود نداشت را دستگیر کردند که هر دو این افراد از اتباع بوده‌اند.

وی با بیان اینکه استان یزد در حوزه سرقت رتبه ۲۱ کشور را دارد گفت: بسیاری از سرقت‌هایی که در استان یزد ثبت می‌شود در استان‌های دیگر از سوی مردم گزارش نمی‌شود و این امر باعث بالا بردن آمار سرقت در یزد می‌شود.

بهدانی فرد گفت: نیروی انتظامی با مشکل کمبود نیروی انسانی مواجه است و این امر به دلیل جذب بیشتر جوانان در کارخانه‌ها و صنایع می‌باشد و به دلیل دریافتی پایین‌تر نیروی انتظامی تمایلی به حضور در این نهاد ندارند.

فرمانده نیروی انتظامی استان یزد با بیان اینکه برخورد خوب با مردم یکی از اولویت‌های اصلی نیروی انتظامی است گفت: مردم استان از نیروی انتظامی بالای ۷۰ درصد رضایت و اطمینان دارند.

بهدانی‌فرد در ارتباط با عملکرد یک ساله نیروی انتظامی استان یزد گفت: انهدام 12 باند سارقین منزل، مغازه و قاپ زنی و کشف 297 فقره پرونده در حوزه کلاهبرداری و جعل از جمله فعالیت‌ها و عملکرد نیروی انتظامی استان یزد در طول یک سال گذشته بوده است.

وی با تاکید بر اینکه احساس امنیت در یزد بسیار بالاست و رسانه‌ها نقش بسیار مهمی در این احساس امنیت دارند خاطرنشان کرد: جرایم بزرگ و خشن در یزد که تعدادشان هم بسیار محدود است عمدتا توسط غیربومی‌ها رخ می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار