استاندار خوزستان گفت: مدیران دستگاه‌های مختلف استان موظف به پاسخگویی به اصحاب رسانه هستند.
کد خبر: ۱۱۱۹۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱ 09 August 2023

علی اکبر حسینی محراب شامگاه سه شنبه در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگاران دارای مقام روشنگری و آگاهی بخشی هستند و با سیرت و طینت پاکی که دارند به جامعه خود خدمت کرده و به نور الهی متصل می‌شوند.

وی افزود: رسالت اصلی اصحاب رسانه نشر مطالبات، دغدغه‌ها و مشکلات جامعه و انعکاس نقاط ضعف و قوت کارها و واقعیت هاست.

استاندار خوزستان اظهار کرد: به تناسب سختی‌هایی که کار خبرنگاری در بر دارد هیچ کس نمی‌تواند به شکل بایسته و شایسته ای از تلاش‌های این قشر فهیم و پرتلاش قدرشناسی کند.

حسینی محراب بیان کرد: اهل قلم دارای ویژگی‌هایی همچون تعهد، دلسوزی و وظیفه محوری بوده و تصویرگری و انعکاس دردهای جامعه را بر عهده دارند.

استاندار خوزستان ادامه داد: ما مدیران شاید برخی مسائل جامعه را ندانیم اما خبرنگار به دلیل ارتباطات اجتماعی عمیق‌تری که دارد این مشکلات را منتقل می‌کند.

حسینی محراب عنوان کرد: زنجیره رسانه‌ای در غرب که در اختیار افراد و گروه‌های خاص قرار دارد سعی می‌کند از وضعیت کشور سیاه نمایی کند اما خبرنگاران ما هرگز تسلیم نشدند و با هجمه‌های دشمنان مقابله کرده اند.

وی افزود: وقتی در سطح رسانه یک مشکلی را پیگیری می‌کنیم باید به صورت همه جانبه و به شکل یک منظومه آن را تحلیل و بررسی کنیم در غیر این صورت به بیراهه خواهیم رفت.

استاندار خوزستان بیان کرد: خبر باید به شکل ساده منتقل شود به صورتی که مخاطب را با خود همراه سازد و از مطلق گویی، پیچیده گویی و ابهام در آن خودداری شود.

حسینی محراب بیان کرد: ما باید ارزش گذاری را به اقدامات و موضوعات اختصاص دهیم نه به اشخاص و نباید تعریف و تمجید از افراد و مدیران در سطح رسانه‌ها تبدیل به اصل شود.

استاندار خوزستان اظهار کرد: یکی از معایب کار خبرنگاری اختصاص وقت ناکافی به خانواده به دلیل فعالیت در ساعات طولانی از شبانه روز است و جا دارد اصحاب رسانه تا جای ممکن وقت بیشتری به خانواده‌های خود اختصاص دهند.

وی افزود: مسئله دیگری که ذهن خبرنگار را درگیر می‌کند مشکلات معیشتی است و این موضوعی است که رسیدگی به آن وظیفه ما مسئولان است.

استاندار خوزستان ادامه داد: شهرت یکی از مواردی است که مربوط به خبرنگاران می‌شود و آفت‌هایی در پی دارد از جمله اینکه افرادی تلاش می‌کنند از این شهرت برای مقاصد و مطامع خود سو استفاده کنند.

وی گفت: از کارکردهای مهم رسانه مبارزه با افرادی است که به دنبال ارتکاب فساد و تخلفات بوده و رسانه‌ها با افشاگری و به تعبیری سوت زنی جامعه را از چنین انحرافاتی حفظ می‌کنند.

حسینی محراب تاکید کرد: مدیران دستگاه‌ها موظف به پاسخگویی به اصحاب رسانه هستند و در این راستا رسانه‌ها نیز با روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی ارتباط و تعامل بیشتری داشته باشند.

استاندار خوزستان در پایان گفت: لحظات ماندگار انقلاب در قاب رسانه‌ها ثبت شده است و از زحمات همه شما قدردانی می‌کنم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار