سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام گفت: هنوز هیچ تصمیمی مبنی بر افزایش یا عدم تغییر در نرخ نان برای عرضه واحدهای نانوایی استان اتخاذ نشده است.
کد خبر: ۱۱۱۹۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵ 08 August 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛ علی رضایی اظهار کرد: تغییر نرخ نان واحدهای نانوایی های استان توسط کارگروه آرد و نان به ریاست استاندار ایلام انجام می گیرد.

وی افزود: برگزاری کارگروه آرد و نان برای بررسی وضعیت قیمت نان و شرایط نانوایی های استان در دستور کار است.

رییس اتحادیه آرد و نان ایلام هم گفت: مصوبه ای در استان مبنی بر افزایش قیمت نان اتخاذ نشده است هرچند این اتحادیه پیگیر افزایش متعادل قیمت نان در استان از سوی کارگروه آرد و نان است.

جعفر شیری یادآور شد: نانوایی های استان باتوجه به افزایش تورم، قیمت بالای مواد اولیه چون خمیرمایه و نمک، هزینه های جاری، اجاره بهای مغازه، بیمه و پرداخت حقوق کارگران و دیگر هزینه ها به افزایش قیمت متعادل نان نیاز دارند.

وی افزود: یارانه و سود حاصل از فروش سامانه نانینو جوابگوی هزینه های نانوایی ها نیست و پیشنهاد این اتحادیه به کارگروه آرد و نان استان افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت نان است.

شیری ادامه داد: این افزایش قیمت در صورت تصویب و اجرا توسط کارگروه آرد و نان در سبد خانوارهای استان محسوس نیست.

وی اضافه کرد: برخی استان های کشور افزایش قیمت نان را اجرا کرده اند و ایلام نیز بعد از تغییر نرخ نان در استان های همجوار، اقدام به افزایش نرخ نان در استان می کند.

وی تاکید کرد: تورم سنگین و هزینه های بالا باعث ورشکستگی و تعطیلی برخی از واحدهای نانوایی شده است که تعطیلی واحدهای نانوایی باعث بروز مشکل برای مصرف کنندگان و افزایش جمعیت بیکاران می شود./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار