مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران گفت: به مناسبت ایام عزاداری سالار شهیدان، امام حسین (ع) تورهای تهران گردی آئینی و مذهبی و برنامه های عزاداری در سامانسراها و مددسراهای شهر تهران برگزار می شود.
کد خبر: ۱۱۱۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۷ 14 October 2015
خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران، فرزاد هوشیار پارسیان با اعلام این خبر افزود: امسال با فضاسازی و برگزاری مراسم مداحی، سینه زنی و زیارت عاشورا در سامانسراهای لویزان، اسلامشهر، مددسراهای بهمن، خاوران و نیز مددسراهای منطقه ای فضای معنوی را برای آسیب دیدگان اجتماعی ایجاد خواهیم کرد.
 
وی گفت: برای نخستین بار تورهای تهران گردی با مضمون بازدید از مراسم آئینی ماه های محرم، تورهای تهران گردی ویژه بانوان برای معرفی امامزاده ها و تورهای تهران گردی با همراهی روحانیون در ماه های محرم و صفر برگزار می شود. 
 
هوشیار پارسیان بیان کرد: مقصد این تورها نیر اماکن مقدسی همچون حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، هیئات، تکایا، برج میلاد و باغ موزه هاست.
 
مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران اجرای برنامه پرده خوانی با موضوع نهضت کربلا در بافت تاریخی تهران را از دیگر برنامه های سازمان رفاه برای ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) عنوان کرد.
 
وی افزود: پیش بینی می شود که در دهه دوم محرم، مجموعه برنامه های مذهبی از جمله تغزیه خوانی در بوستان مهارت محله هرندی واقع در منطقه 12 شهر تهران اجرا شود. 
 
*توزیع 40 هزار لوح فشرده ی آموزشی میان شهروندان تهرانی
 
مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و منشارکت های اجتماعی شهرداری تهران همچنین از توزیع 40 هزار لوح فشرده آموزش مشاغل خانگی در میان شهروندان تهرانی خبر داد.
 
هوشیار پارسیان گفت: این لوح های فشره با هدف ارتقای سطح آگاهی شهروندان و آموزش و فرهنگ سازی در حوزه مشاغل خانگی، با مشارکت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تهیه و تولید شده است.
 
وی افزود: این لوح های آموزشی حاوی آموزش هایی همچون طراحی دوخت، گلیم بافی، فرش بافی، نقاشی روی چرم، برش کاری با پارچه، فرش های کامپیوتری و ... است که امکان آموزش برای تولید محصول را در میان تمامی افراد خانواده فراهم می کند.
 
هوشیار پارسیان بیان کرد: شهروندان تهرانی می توانند برای دریافت رایگان این لوح های آموزشی، به هر یک از خانه های رفاه و خدمات اجتماعی محلات 354 گانه شهر تهران، مراجعه کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار