با حمایت سازمان شیلات ایران و استانداری هرمزگان و به همت شیلات هرمزگان :
تابناک هرمزگان- مسئول بازسازی ذخائر آبزیان شیلات هرمزگان از برنامه ریزی برای تولید و رهاسازی ۳۰میلیون قطعه بچه میگو و بچه ماهی گونه های بومی در سال جاری به منظور حفظ ذخایر آبزیان استان خبرداد.
کد خبر: ۱۱۱۸۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵ 07 August 2023

به گزارش تابناک هرمزگان// مسئول بازسازی ذخائر آبزیان شیلات هرمزگان با اشاره به حمایت های خوب سازمان شیلات ایران و استانداری هرمزگان تصریح کرد: بالغ بر 30 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی برای بازسازی ذخایر آبزیان و رها سازی آبزیان اختصاص داده شده است.
محمد رضا صادقی با تاکید بر اهمیت بازسازی ذخایر آبزیان برای نسل‌های آینده اظهارکرد: خوشبختانه استان هرمزگان طی سال‌های اخیر با رهاسازی آبزیان به دریا و همچنین اجرای پروژه‌های زیستگاه مصنوعی در راستای بازسازی ذخایر آبزیان اقدامات مهمی انجام داده است.
صادقی اظهار کرد: با توجه به اهمیت بازسازی ذخایر آبزیان و نقش آن در تامین اشتغال پایدار صیادان، این محور در اولویت‌های اصلی برنامه‌های سازمان شیلات ایران و اداره کل شیلات هرمزگان است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر14 مرکز بازسازی ذخایر آبزیان در کشور فعال می باشند افزود : 9 مرکز بازسازی ذخایر آبزیان خاویاری و استخوانی در حاشیه دریای خزر و در سه استان شمالی، چهار مرکز بازسازی ذخایر آبزیان در حاشیه آب‌های داخلی ، ( خوزستان دو مرکز، سیستان و بلوچستان یک مرکز و در آذربایجان غربی یک مرکز) و یک مرکز بازسازی ذخایر آبزیان در حوزه خلیج فارس و دریای عمان ( هرمزگان ) می باشد.
مسئول بازسازی ذخائر آبزیان شیلات هرمزگان با بیان اینکه کشور ژاپن از پیشروان بازسازی ذخایر در دنیا است گفت : سایر کشورهای فعال از جمله استرالیا، چین، دانمارک، فرانسه، ایسلند، کره، نروژ، اسپانیا، تایلند، انگلستان و آمریکا هستند، علاوه بر این کشورها، کشورهای همسایه ایران از جمله بحرین، عربستان و کویت نیز در بازسازی ذخایر فعال می باشند.
محمدرضا صادقی افزود: تاکنون حدود400 میلیون قطعه بچه میگو گونه بومی و بصورت آزمایشی نزدیک به 3 میلیون قطعه بچه ماهی گونه های بومی ظرف 20 سال اخیر در استان هرمزگان رهاسازی شده است.
صادقی بر تکثیر و پرروش گونه های بومی ماهی و میگو تاکید کرد و گفت: بازسازی ذخایر آبزیان می تواند نقش مهمی در جبران فشار بر ذخایر آبزیان داشته باشد.
مسئول بازسازی ذخائر آبزیان شیلات هرمزگان با تاکید بر احداث مراکز بازسازی ذخایر آبزیان جدید و مدرن در آینده نزدیک در سطح استان افزود: خوشبختانه برنامه های خوبی در این زمینه از سوی دولت مردمی در استان هرمزگان در دست اجرا است .
محمدرضا صادقی افزود: استان هرمزگان با بیش از ۳۵هزار بهره بردار شیلاتی و تولید بیش از ۳۴۰ هزارتن آبزیان دریایی وپرورشی به عنوان بزرگترین استان شیلاتی کشور مطرح است.

انتهای پیام//

برچسب ها: شیلات هرمزگان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار