مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان:
تابناک-مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان از کسب رتبه نخست در احیا و راه اندازی مجدد۴۸ واحد‌های راکد صنعتی در کشور را در هرمزگان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۸۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵ 07 August 2023

سید امیر امیری زاده مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان با تبریک روز خبرنگار و روز حمایت از صنایع کوچک در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت:شانزده هزار نفر در بخش اشتغال در پروژه های سال جاری در هرمزگان در نظر داریم با بهره برداری درسال جاری به چرخه اشتغال اضافه کنیم.
وی گفت :شهرک های صنعتی در شهرهای جاسک ،سیریک وبشاگرد را شروع کردیم و بخشی تا پایان سال فعال می شوند.
امیری زاده خاطر نشان کرد:هفت ناحیه صنعتی جدید درسال جدید در حوزه صنعتی به بهره برداری خواهد رسید که منجر به انعقاد قرارداد و ایجاد اشتغال و کارآفرینی می شود.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان عنوان کرد: آموزش پرسنل در واحد‌های مدیریتی برای صنایع کوچک در نظر گرفتیم در قالب ۸۳دوره آموزشی برای هزاروشصت نفر آموزش داده ایم که در دوره چهارماهه ۳۲۵نفر دوره آموزشی را به اتمام رسانده اند.
امیری زاده با بیان اینکه مبحث عارضه یابی در شهرک های صنعتی فعال و غیر فعال در حال شناسایی و برنامه ریزی هستیم ,تاکید کرد: اقداماتی در شناسایی وکمک در جهت بهبود واحد‌های صنعتی راکد وغیر فعال انجام دادیم که ۴۸واحد را مجددا به چرخه بازگردانده ایم و باعث افزایش چرخه اقتصادی در استان شده است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان اظهار داشت:۴۵۵میلیون یورو در صادرات ۲.۴میلیارد استان چشمگیربوده است و شصت درصد صادرات قیر به شیوه‌ی برش تخلیه و تقطیری در حال انجام هست.فاز اول ۳۰۰۰بشکه درسال جاری پیش بینی کردیم.
امیری زاده عنوان کرد:در صندوق تامین مالی برای واحد‌های صنعتی کوچک برای ظرفیت طرح هایی که برای تامین وثیقه مشکل دارند را فراهم نمودیم واعتبارات استانی از تبصره ۱۸استفاده نمودیم و به بانک سپه برای رفع نقدینگی معرفی نموده ایم.
سید امیر امیری زاده بیان کرد:برای سرمایه مورد نیاز بازسازی و نوسازی از سقف ۳میلیارد حتی ۵میلیارد از بانک توسعه تعاون در نظر گرفته ایم ویک پنجم سود تسهیلات بدون سود می باشد که می تواند انگیزه وکمک به واحد‌های صنعتی کندو برای اهداف زیرساختی را محقق کنند.
مدیر عامل شهرک صنعتی هرمزگان اعلام کرد:برای طرح های شرکت های صنعتی که برنامه ای برای اجرا نداشتند حدودا ۲۵۰قرارداد را فسق کردیم .
وی گفت:در سال ۱۴۰۲تقریبا ۹۲طرح که برنامه ای برای اجرا ندارد قصد آزادسازی داریم.
وی اظهار داشت :در شهرهای میناب و جاسک در حال واگذاری پروژه پتروشیمی با حمایت استاندار و جذب سرمایه گذار هستیم که یکی از مزیت های استان خواهد شد.
امیری زاده خاطر نشان کرد: معادن سلیس وسنگ آهن تبدیل به ارزش افزوده و با قیمت بالاتری بتوانیم تبدیل کنیم زمینه احداث شیشه استان هرمزگان در دیماه سال گذشته استارت زدیم و تقریبا هیجده ماه به بهره برداری خواهد رسیدو تقریبا سه میلیون تن تولید شیشه در سال آینده به بهره برداری خواهد رسید .
امیری زاده عنوان کرد: تبدیل سنگ آهن هماتیک به کنسانتره را در استان در نظر گرفته ایم تقریبا پنج میلیون تن فولاد در استان تولید داشته ایم و تقریبا بهدر سال گذشته ده تن پیش بینی کردیم که در نظر داریم به محصولات تبدیلی و نوین فولاد و رسیدن به زنجیره نهایی را فراهم کنیم و بتوانیم قطعات پلیمری و لوازم خانگی را تولید کنیم و این عملیات احداث شهرک صنعتی جدید مجاور خمیر درحال انجام هست و شهرک انرژی پاک و نوری جانمایی شده است.
وی گفت: تامین دارو وپخش دارو از استانهای مجاور انجام میشد که با حمایت استاندار با بیست شرکت پخش داور جلسه ای داشتیم و بتوانیم با فعالیت این شرکت ها توزیع دارو را تامین و دغدغه کمبود را رفع کنیم.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار