رئیس ستاد عتبات عالیات گیلان خبر داد
رئیس ستاد عتبات عالیات گیلان با اشاره به استقرار ۳۲ موکب استان در مسیر پیاده روی اربعین، گفت: موکب‌های گیلان در مرز ایران و عراق و در شهرهای نجف و کربلا و مسیر پیاده‌روی مستقر می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۱۸۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۶ 06 August 2023

مجید دوهندو در گفت وگو با خبرنگارتابناک گیلان، با بیان اینکه در گیلان ۳۲ موکب تاسیس شده است، اظهار کرد: موکب‌های گیلان در مرز ایران و عراق و در شهرهای نجف و کربلا و مسیر پیاده‌روی مستقر می‌شوند و در خدمت زوار امام حسین(ع) خواهند بود.

وی افزود: چهار موکب گیلان در مرز مهران و خسروی مستقر می‌شوند و یک موکب در آستارا داریم، اما موکب آستارا نیز در صورت عدم تردد زائران کشورهای همسایه، به مرز ایران و عراق ملحق خواهد شد.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات گیلان ادامه داد: سه موکب‌ گیلانی در نجف، سه موکب در مسیر نجف تا کربلا و ۲۱ موکب هم در شهر کربلا استقرار پیدا می‌کند.

رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین گیلان با بیان اینکه هر موکب بین ۷۰ تا ۱۰۰ نفر خادم دارد که در خدمت زوار اباعبدالله الحسین(ع) هستند، خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند کمک‌ها و نذورات نقدی و غیرنقدی خود برای برگزاری باشکوه مراسم اربعین را به دفاتر مواکب در شهرستان‌های استان تحویل داده و یا به شماره حساب آنان واریز کنند.

وی با بیان اینکه مواکب از ۲۰ محرم لغایت ۱۵ صفر در محل‌های تعیین شده مستقر می شوند، اضافه کرد: موکب‌ها از دهه دوم صفر به تدریج پذیرایی‌ها را انجام می‌دهند و خدمات خود را تا سه روز پس از اربعین در کشور عراق ادامه خواهند داد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار