اداره هواشناسی اعلام کرد:
اداره هواشناسی کشور اعلام کرد که در شمال استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، برخی نقاط استان‌های مازندران، گلستان، اردبیل، خراسان‌شمالی و رضوی، سمنان، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.
کد خبر: ۱۱۱۸۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۶ 06 August 2023

به گزارش تابناک مازندران ، اداره هواشناسی مازندران در اطلاعیه ای از احتمال وقوع سیلاب در این استان هشدار داد. 

هشدار هواشناسی مازندران در مورد وقوع سیلاب در استان  

بر اساس این گزارش ، هواشناسی مازندران در این اطلاعیه با اشاره به رگبار متناوب باران، نسبت به احتمال جاری شدن روان‌آب و وقوع سیلاب‌های محلی و نقطه ای، کاهش دید، وزش باد، رانش زمین و خطر ریزش سنگ در محورهای کوهستانی این استان از فردا دوشنبه تا اواخر وقت روز چهارشنبه هفته جاری هشدار داد.

هواشناسی مازندران روز یکشنبه با صدور هشدار سطح نارنجی، پیش بینی کرد آسمان این استان از عصر فردا دوشنبه تا اواخر وقت روز چهارشنبه با بارش باران رگباری، وزش باد و با کاهش دید همراه خواهدبود.

هواشناسی منطقه اثر فعالیت این سامانه جدید را دامنه ها و ارتفاعات استان اعلام کرد و نسبت به احتمال جاری شدن روان آب و وقوع سیلاب های محلی و نقطه ای، ریزش سنگ و اختلال در تردد محورهای کوهستانی، رانش زمین و بارش تگرگ در طی این مدت هشدار داد.

هواشناسی مازندران در این اطلاعیه ضمن هشدار به کوهنوردان برای خودداری از صعود به ارتفاعات به شهروندان نیز توصیه کرد علاوه بر اسکان در کنار رودخانه ها، در هنگام تردد در محورهای کوهستانی، جوانب احتیاط را در نظر بگیرند. 

هشدار هواشناسی مازندران در مورد وقوع سیلاب در استان  

 

هواشناسی مازندران شرایط جوی مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی در روز یکشنبه، صاف تا نیمه ابری و از بعدازظهر با افزایش ابر در ارتفاعات با رگبار پراکنده باران، احتمال رعد و برق و وزش باد و در روزهای دوشنبه تا چهارشنبه را نیز در مناطق ساحلی و جلگه ای صاف تا نیمه ابری همراه با تداوم هوای گرم و شرجی بویژه در ساعات بعدازظهر با افزایش ابر و احتمال رگبار پراکنده و در دامنه ها و ارتفاعات نیمه ابری در ساعات بعدازظهر تا اوایل شب ابری همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش بینی کرده است.

شرایط جوی مازندران از روز پنجشنبه تا شنبه آینده نیز صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش تدریجی و محسوس دما پیش بینی شده است. 

هشدار هواشناسی مازندران در مورد وقوع سیلاب در استان/ وضعیت جوی مازندران تا هفته آینده+ تصاویر و جداول  

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار