رئیس اداره برق شهرستان ری با بیان اینکه بانک‌ها هیچ‌گونه مراعاتی در مصرف برق ندارند از صدور بیش از یکصد اخطار و تذکر به ادارات و بانک خبر داد و گفت: دو بیمارستان شهرری به دلیل فرسودگی زیرساخت و دیزل‌ها امکان تأمین برق در صورت قطعی را ندارد.
کد خبر: ۱۱۱۸۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۵ 06 August 2023

به گزارش تابناک تهران، مجید خانی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با تأکید بر لزوم رعایت مصرف برق در ساعات پیک، اظهار داشت: تعطیلات اخیر ادارات در کاهش مصرف برق تأثیر چندانی نداشت، لذا ضروری است که شهروندان با اصلاح روش مصرف به‌ویژه در ساعات پیک در حفظ ذخایر عظیم انرژی یاری‌رسان باشند.

وی با اشاره به سرقت‌های متعدد در حوزه زیرساخت‌های توزیع برق، افزود: در برخی موارد سارق با سرقت بخش کوچکی از کابل منجر به خاموشی بخش عظیمی از مشترکین می‌شود که بلافاصله مأموران برق جهت برقراری شبکه توزیع اقدام و خاموشی را برطرف می‌کنند.

رئیس اداره برق در ادامه گفت: در شهرستان ری به‌واسطه شرایط و موقعیت از نظر سرقت تجهیزات از سایر شهرستان‌ها وضعیت بهتری را شاهد هستیم و می‌توان گفت تجهیزات در وضعیت امن قرار دارند.

وی افزود: در بسیاری از بانک‌ها و ادارات و بیمارستان‌های شهرستان ری به دلیل فرسودگی زیرساخت‌ها امکان استفاده از تجهیزات جایگزین برق وجود ندارد و اغلب بانک‌های شهرستان ری در طرح برخورد با مشترکین پرمصرف اخطار دریافت کردند و در مواردی نیز قطعی برق مشترک را اجرایی کردیم.

خانی با اشاره به صدور بیش از 100 اخطار مصرف برق برای ادارات و بانک‌های شهرستان ری تصریح کرد: مصرف زیاد برق در بانک‌ها و نبود تجهیزات جایگزین از جمله دیزل و ژنراتور در این مراکز مشکل اصلی است و هیچ‌گونه مراعاتی نداشتند و در مواردی نیز قطعی برق برخی مراکز را عملیاتی کردیم.

وی با اشاره به اینکه تمامی ادارات دولتی باید از تجهیزات دیزل برخوردار باشند گفت: بر اساس قانون و مصوبه دولت تمامی ادارات باید دیزل داشته باشند.
رئیس اداره برق در ادامه با اشاره به لزوم تجهیز بیمارستان‌ها به زیرساخت تأمین برق جایگزین خاطرنشان کرد: دو بیمارستان فیروزآبادی و شهدای هفتم تیر از نظر زیرساخت تأمین برق جایگزین دچار فرسودگی هستند و امکان استفاده از برق جایگزین ندارند که در صورت بروز مشکل در توزیع برق امکان بروز مشکلات بیشتر در بیمارستان‌ها وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار