قیمت گوشت قرمز در بازار قزوین در شرایطی تغییر کرده که اتحادیه قصابان نرخ جدیدی را اعلام نکرده و نرخ تابلو‌های قصابی‌ها نیز کماکان قیمت‌های گذشته را نشان می‌دهد، اما زمانی‌که مردم برای خرید به قصابی‌ها مراجعه می‌کنند متوجه می‌شوند قیمت گوشت گوساله حدوداً ۲ برابر شده و قیمت گوشت گوسفندی نیز حدود ۸۰ هزار تومان افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۱۱۸۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱ 05 August 2023

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،تابناک این هفته به بررسی قیمت کالا‌های اساسی در بازار قزوین پرداخته و نوسانات قیمت کالا‌ها را نسبت به هفته گذشته مورد ارزیابی قرار می‌دهد. این هفته قیمت هر کیلو مرغ کشتار روز در بازار قزوین ۸۲ هزار تومان بود. همچنین هر کیلو سینه مرغ ۱۴۰ هزار تومان و هر کیلو ران مرغ ۸۷ هزار تومان به مشتریان عرضه شد.

محمدحسین عطایی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در نشست قرارگاه امنیت غذایی که در ۱۱ مرداد ماه برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته از سوی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص میزان جوجه‌ریزی در کشور، قزوین در رتبه دوم قرار گرفته است.

قیمت گوشت قرمز، قرمزتر شد

طی روز‌های اخیر قیمت گوشت قرمز به یکباره به‌طور چشمگیری افزایش یافت. پیش از این قیمت مصوب هر کیلو گوشت گوسفندی بدون چربی در بازار قزوین ۴۰۵ هزار تومان و قیمت مصوب هر کیلو گوشت گوساله بدون چربی ۲۹۲ هزار تومان بود. این هفته زمانی که خبرنگار ایسنا جهت رصد میدانی قیمت کالا‌های اساسی به بازار سنتی قزوین مراجعه کرد در کمال ناباوری مشاهده کرد قیمت گوشت گوساله تقریباً ۲ برابر شده است. مشاهدات نشان می‌دهد برخلاف گذشته قیمت گوشت گوساله از گوشت گوسفندی پیشی گرفته است. هر کیلو گوشت گوساله ۵۰۰ تا ۵۴۰ هزار تومان و هر کیلو گوشت گوسفندی ۴۲۰ تا ۴۸۰ هزار تومان به مشتریان عرضه می‌شود. همچنین قیمت هر کیلو گوشت چرخ‌کرده ۲۵۰ هزار تومان و هر کیلو سردست منجمد ۳۵۵ هزار تومان است.

یکی از قصابان علاف‌راسته قزوین در خصوص گران شدن قیمت گوشت قرمز به خبرنگار ایسنا گفت: حدوداً ۲-۳ هفته می‌شود که گوشت قرمز گران شده و با نرخ جدید به مشتریان عرضه می‌شود، اما در تابلوی قصابی‌ها همان قیمت‌های گذشته درج شده است. وی ادامه داد: حتی قیمت گوشت در قصابی‌های بازارچه سپه بالاتر از قیمت گوشت در بازار سنتی قزوین است. افزایش بیش از اندازه قیمت گوشت قرمز باعث شده هنوز اتحادیه قصابان نرخ‌های جدید را به ما اعلام نکرده است.

محمدحسین عطایی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز در جلسه ستاد تنظیم بازار که یکم مرداد ماه در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: برنامه‌ریزی شده با توجه به گرانی گوشت قرمز، میزان تولید گوشت سفید ۲۵ درصد افزایش پیدا کند. میانگین تولید روزانه گوشت گرم در استان قزوین در فروردین ماه حدود ۹۷ تن، در اردیبهشت ماه ۸۱ تن، در خرداد ماه ۱۱۸ تن و در تیر ماه ۱۰۲ تن بوده است.

لزوم بررسی یک تخلف آشکار در بازار قزوین

سازمان تعزیرات حکومتی همواره تأکید دارد که از عمده تخلفات واحد‌های صنفی می‌توان به عدم درج قیمت، کم‌فروشی و گران‌فروشی اشاره کرد. لازم است اداره‌کل تعزیرات حکومتی استان قزوین این تخلف آشکار را بررسی کند که چرا وقتی هنوز اتحادیه قصابان نرخ‌های جدید را اعلام نکرده، قصابی‌ها بدون مجوز قیمت گوشت را تا این اندازه افزایش داده‌اند؟ اگر هم اتحادیه نرخ جدید را اعلام کرده، چرا قصابان قیمت تابلو‌ها را تغییر نداده و کماکان قیمت‌های گذشته را بر تابلو‌های خود درج کرده‌اند؟ در حالی که گوشت را با قیمت‌های جدید عرضه می‌کنند!

قیمت انواع ماهی در بازار قزوین

قیمت انواع ماهی در بازار قزوین با پیشتازی شیر نیزه‌ای و سالمون به این شرح است: شیر نیزه‌ای ۱۳۸ تا ۱۵۵ هزار تومان، سالمون ۱۳۶ تا ۱۴۸ هزار تومان، قزل‌آلا ۱۲۹ تا ۱۴۰ هزار تومان، حلوا ۱۰۸ تا ۱۱۸ هزار تومان، بیکت ۷۹ هزار تومان، آزاد ۶۵ تا ۷۹ هزار تومان، تن ۶۸ هزار تومان، قباد ۴۸ تا ۵۵ هزار تومان.

توزیع شکر با نرخ مصوب در قزوین

پس از گذر از یک برهه حساس در رابطه با نارضایتی مردم قزوین از کمبود و گرانی شکر در بازار، مجید رحمانی، سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از توزیع این کالا با نرخ مصوب تنظیم بازار در بازارچه برکت خبر داد. قیمت شکر در بازار قزوین و به‌صورت آزاد ۳۲ هزار تومان و قیمت تنظیم بازاری آن در بازارچه برکت ۲۸ هزار تومان است. همچنین این مسئول عنوان کرد: هیچ محدودیتی برای توزیع شکر وجود ندارد و شهروندان می‌توانند با مراجعه به این بازارچه در میدان کاسپین واقع در منطقه مینودر به اندازه مصرف مورد نیاز خود شکر خریداری کنند.

پیشگیری از گرمازدگی با شربت‌های خانگی

با توجه به اینکه در چله تابستان و اوج گرما قرار داریم و احتمال گرمازدگی وجود دارد، می‌توان با استفاده از برخی شربت‌ها از گرمازدگی پیشگیری کرد. خاکشیر یکی از شربت‌هایی است که مصرف آن بدن را خنک می‌کند. تخم شربتی نیز پس از قرار گرفتن در آب، مقدار زیادی آب را جذب خود کرده، عطش را رفع می‌کند و شما را از گرمازدگی نجات می‌دهد. هر کیلو خاکشیر در بازار قزوین ۲۵۰ تا ۴۵۰ هزار تومان و هر کیلو تخم شربتی نیز ۲۰۰ هزار تومان است.

قیمت انواع برنج و حبوبات در بازار قزوین

قیمت انواع برنج در بازار قزوین به این شرح است: علی هاشمی ۱۱۵ هزار تومان، علی کاظمی ۸۴ تا ۱۱۰ هزار تومان، صدری هاشمی ۸۵ تا ۱۰۵ هزار تومان، دودی ۶۶ تا ۷۵ هزار تومان، طارم ۷۵ هزار تومان، فجر ۵۵ تا ۷۵ هزار تومان، عنبربو ۶۰ تا ۷۰ هزار تومان، طارم خزر ۶۰ هزار تومان، شیرودی ۵۴ تا ۶۰ هزار تومان، خوشپخت ۴۱ تا ۶۰ هزار تومان، طارم عطری ۵۵ هزار تومان، فریدون‌کنار ۵۳ هزار تومان، طارم ندا ۵۰ هزار تومان، طارم محلی ۴۶ هزار تومان، نیمدانه کاظمی ۳۳ تا ۳۵ هزار تومان، نیمدانه هاشمی ۳۵ تا ۴۶ هزار تومان، موتوری هاشمی ۵۰ هزار تومان، لاشه هاشمی ۴۲ تا ۵۵ هزار تومان، هندی ۴۳ تا ۵۵ هزار تومان، تایلندی ۳۰ هزار تومان.

قیمت انواع حبوبات در بازار قزوین به این شرح است: لوبیا سفید ۸۵ تا ۸۸ هزار تومان، لوبیا کشاورزی و لوبیا چیتی ۷۵ تا ۸۵ هزار تومان، نخود ۵۶ تا ۸۰ هزار تومان، لوبیا قرمز ۶۰ تا ۷۵ هزار تومان، عدس ۵۵ تا ۷۰ هزار تومان، لوبیا چشم‌بلبلی ۵۰ تا ۷۰ هزار تومان، ماش ۴۷ تا ۷۰ هزار تومان، لپه ۴۴ تا ۶۵ هزار تومان.

بازار داغ میوه و کالا‌های صیفی در راسته تره‌بار بازار قزوین

راسته تره‌بار بازار قزوین که به علاف‌راسته معروف است، همواره بازار داغی نسبت به دیگر قسمت‌ها دارد، زیرا مایحتاج عمومی مردم در این قسمت از بازار به فروش می‌رسد.

قیمت انواع میوه در بازار قزوین به این شرح است: هندوانه ۸ تا ۹ هزار تومان، طالبی ۱۵ تا ۲۲ هزار تومان، خربزه ۱۳ تا ۲۰ هزار تومان، انگور بیدانه ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان، انگور شانی ۳۰ تا ۶۰ هزار تومان، موز ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان، شلیل ۱۵ تا ۵۰ هزار تومان، هلو ۳۰ تا ۶۰ هزار تومان، هلو انجیری ۱۵ تا ۴۰ هزار تومان، زردآلو ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان، آلو طلایی ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان، آلو بخارا و سیب گلاب ۱۵ تا ۵۰ هزار تومان، انجیر ۲۵ تا ۶۰ هزار تومان، گلابی ۲۵ تا ۱۰۰ هزار تومان، آلبالو ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان، گیلاس ۵۰ تا ۱۴۰ هزار تومان، زغال‌اخته ۸۰ هزار تومان، خیار ۱۷ تا ۲۸ هزار تومان، خیار چنبر ۳۰ هزار تومان.

قیمت انواع کالا‌های صیفی در بازار قزوین به این شرح است: سیب‌زمینی ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان، پیاز ۸ تا ۱۵ هزار تومان، گوجه‌فرنگی ۸ تا ۱۸ هزار تومان، بادمجان ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان، کدو ۱۵ تا ۱۸ هزار تومان، هویج ۸ تا ۹ هزار تومان، لوبیاسبز ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان، بامیه ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان، لیموترش شیرازی ۱۷ تا ۳۰ هزار تومان، لیموترش سنگی ۶۰ هزار تومان، فلفل‌دلمه ۱۰ تا ۲۵ هزار تومان، فلفل شیرین ۴۰ هزار تومان، ذرت مکزیکی ۳۵ هزار تومان، برگ‌کلم ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان، کاهو ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان، کاهو پیچ ۲۰ هزار تومان، سیر ۳۰ تا ۸۰ هزار تومان.

به گزارش ایسنا، با توجه به افزایش حدود ۲ برابری قیمت گوشت گوساله و افزایش قیمت حدود ۸۰ هزار تومانی گوشت گوسفندی، لازم است مسئولین نظارت جدی بر بازار مرغ داشته باشند، چرا که از دسترس خارج شدن گوشت قرمز، موجب می‌شود تقاضا‌ها به یکباره برای بازار مرغ به‌طور چشمگیری افزایش یابد و این نیازمند مدیریت است تا شاهد تغییر در قیمت این کالای اساسی نباشیم.

برچسب ها: قزوین ، نوسانات ، بازار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار