نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: هم اکنون ۷۰ درصد آب آشامیدنی تولید شده به فاضلاب تبدیل می‌شود و در این زمینه مدل رفتاری ما با آب باید تغییر کند.
کد خبر: ۱۱۱۸۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴ 03 August 2023

بنا بر اعلام روابط عمومی آبفای استان قزوین، لطف‌الله سیاهکلی در جریان بازدید از امور آب و فاضلاب شهرستان قزوین، اظهار کرد: هم اکنون ۷۰ درصد آب آشامیدنی تولید شده به فاضلاب تبدیل می‌شود و  در این زمینه مدل رفتاری ما با آب باید تغییر کند.

به گزارش تابناک قزوین به نقل از ایسنا، نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در چند سال آینده تأمین آب آشامیدنی روستاهای استان به اتمام می‌رسد و فاز بعدی کار ما در زمینه فاضلاب است و برنامه‌ها به سوی بازچرخانی و استفاده از پساب خواهد بود.

وی با بیان اینکه کشوری توسعه یافته است که روستاهای پیشرفته داشته باشد، ادامه داد: هم اکنون روند مهاجرت از شهر به روستا شکل گرفته و افراد علاقه‌مند به داشتن ملک و کشت و کار در روستاها هستند و به همین دلیل روستاهای زیادی در حال تبدیل به شهرک هستند بنابراین باید برای این روند در حوزه آب و فاضلاب برنامه داشته باشیم.

سیاهکلی خاطرنشان کرد: ارتقای سطح رفاه زندگی عمومی با افزایش روزافزون تقاضا برای آب همراه است و این مسئله در کنار تغییر اقلیم و خشکسالی‌ های پی‌درپی، عملکرد شرکت آب و فاضلاب استان را چالشی‌تر می‌کند و در این خصوص فعالیت مجموعه مدیران و کارکنان این حوزه قابل ملاحظه و تقدیر است.

داراب بیرنوندی، مدیر عامل شرکت آبفای استان قزوین در این برنامه از افزایش تولید آب در استان قزوین به میزان ۸۵۰ لیتر در ثانیه خبر داد و گفت: بخش بزرگی از این افزایش تولید صرف جبران کمبود آب چاه‌ها شد که به دلیل افزایش دما و مصرف با کاهش آبدهی مواجه شده بود و خوشبختانه با تلاش‌های انجام شده رضایتمندی نسبی در فصل گرما در بین مشترکان شهری به‌وجود آمد.

بیرنوندی با اشاره به خشکسالی‌های سه ساله اخیر و بی‌سابقه بودن آن در ۵۰ سال اخیر، بیان کرد: استان قزوین دارای دشت حاصلخیز و جزو استان‌های کشاورزی محور است و به همین دلیل مصرف آب در آن از دیرباز دارای اهمیت بوده و باید مراقب مصرف آن باشیم و مدیریت مصرف را جدی بگیریم.بنا بر اعلام روابط عمومی آبفای استان قزوین، لطف‌الله سیاهکلی در جریان بازدید از امور آب و فاضلاب شهرستان قزوین، اظهار کرد: هم اکنون ۷۰ درصد آب آشامیدنی تولید شده به فاضلاب تبدیل می‌شود و در این زمینه مدل رفتاری ما با آب باید تغییر کند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در چند سال آینده تأمین آب آشامیدنی روستا‌های استان به اتمام می‌رسد و فاز بعدی کار ما در زمینه فاضلاب است و برنامه‌ها به سوی بازچرخانی و استفاده از پساب خواهد بود.

وی با بیان اینکه کشوری توسعه یافته است که روستا‌های پیشرفته داشته باشد، ادامه داد: هم اکنون روند مهاجرت از شهر به روستا شکل گرفته و افراد علاقه‌مند به داشتن ملک و کشت و کار در روستا‌ها هستند و به همین دلیل روستا‌های زیادی در حال تبدیل به شهرک هستند بنابراین باید برای این روند در حوزه آب و فاضلاب برنامه داشته باشیم.

سیاهکلی خاطرنشان کرد: ارتقای سطح رفاه زندگی عمومی با افزایش روزافزون تقاضا برای آب همراه است و این مسئله در کنار تغییر اقلیم و خشکسالی‌های پی‌درپی، عملکرد شرکت آب و فاضلاب استان را چالشی‌تر می‌کند و در این خصوص فعالیت مجموعه مدیران و کارکنان این حوزه قابل ملاحظه و تقدیر است.

داراب بیرنوندی، مدیر عامل شرکت آبفای استان قزوین در این برنامه از افزایش تولید آب در استان قزوین به میزان ۸۵۰ لیتر در ثانیه خبر داد و گفت: بخش بزرگی از این افزایش تولید صرف جبران کمبود آب چاه‌ها شد که به دلیل افزایش دما و مصرف با کاهش آبدهی مواجه شده بود و خوشبختانه با تلاش‌های انجام شده رضایتمندی نسبی در فصل گرما در بین مشترکان شهری به‌وجود آمد.

بیرنوندی با اشاره به خشکسالی‌های سه ساله اخیر و بی‌سابقه بودن آن در ۵۰ سال اخیر، بیان کرد: استان قزوین دارای دشت حاصلخیز و جزو استان‌های کشاورزی محور است و به همین دلیل مصرف آب در آن از دیرباز دارای اهمیت بوده و باید مراقب مصرف آن باشیم و مدیریت مصرف را جدی بگیریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار