فرماندار شهرستان رفسنجان با بیان این‌که تا توانستیم از قطع برق چاه‌موتور‌های کشاورزی جلوگیری کردیم، گفت: در هفته ۶ ساعت و برخی هفته‌ها ۱۲ ساعت قطعی داشتیم.
کد خبر: ۱۱۱۸۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶ 03 August 2023

به گزارش تابناک کرمان به نقل از ایسنا، حسین رضایی شامگاه چهارشنبه ۱۱ مردادماه در جمع خبرنگاران در خصوص خاموشی چاه‌موتور‌های کشاورزی، اظهار کرد: واقعیت این است که خاموشی در سراسر کشور اعمال می‌شود، اما بین صنعت، کشاورزی و مصرف خانگی تقسیم‌بندی صورت گرفت.

وی افزود: برنامه اولیه‌ای که قبل از سفر ریاست جمهوری به رفسنجان داشتیم این بود که شهرستان را به سه منطقه رفسنجان، بخش نوق و کشکوئیه تقسیم کردیم تا هر روز بخشی از چاه‌موتور‌های کشاورزی را خاموش کنیم تا پیک مصرفی بگذرد.

وی بیان کرد: بیشتر بار برق مصرفی شهرستان در بخش کشاورزی است و ۹۰ درصد برق مصرفی در کشکوئیه و نوق، در بخش کشاورزی است، درحالی که در رفسنجان این میزان ۵۶ درصد است.

فرماندار رفسنجان با اشاره به این‌که روز‌های نخست این صحبت مطرح بود که چاه‌موتور‌ها یک‌روز در میان خاموش شوند، ادامه داد:، اما باتوجه به این‌که پس از دو سال نبود محصول، امسال کشاورزان با مشقت زیاد این محصول را از چنگ سرمازدگی درآوردند، لذا بایستی برنامه‌ریزی می‌کردیم که این محصول خراب نشود. در ابتدای سال نیز سهمیه خوبی بابت گازوئیل اختصاص داده شد تا باغداران از محصول خود در برابر سرما مراقبت کنند.

رضایی با بیان این مطلب‌که جلسات مختلفی با کشاورزان، خانه کشاورز و خبرگان کشاورزی برگزار شد، افزود: در تقسیم‌بندی که صورت گرفت قرار شد دو تا سه روز و در برخی هفته‌ها که گرما زیاد بود بیشتر خاموشی باشد، اما بیش‌از دو روز خاموشی اعمال نکردیم و روز‌های پنجشنبه نیز به صنعت اختصاص یافت.

فرماندار رفسنجان تصریح کرد: پس از سفر ریاست جمهوری که دستور دادند تنها یک روز خاموشی اعمال شود، با برق منطقه‌ای کرمان صحبت شد که روز شنبه شهر رفسنجان، یکشنبه منطقه کشکوئیه و دوشنبه منطقه نوق خاموشی اعمال شود لذا ما ۶ ساعت در هفته و برخی هفته‌ها ۱۲ ساعت قطعی داشتیم.

رضایی بیان کرد: اگر قرار بود سه تا چهار روز خاموشی داشتیم کشاورزان با مشکلات بیشتری روبرو می‌شدند که با پیگیری‌های صورت گرفته و مساعدت استاندار این اتفاق نیفتاد.

فرماندار رفسنجان عنوان کرد: برخی کشاورزان همکاری نداشتند که برق منطقه‌ای فیدر‌ها را مستقیم از کرمان قطع کرد. این هفته که تمام شود از هفته بعد مشکل خاصی نخواهیم داشت.

وی با اشاره به این‌که مدار آبی باغات هفته‌ای ۱۲ ساعت با تأخیر مواجه شده است، تصریح کرد: تا توانستیم از قطع برق چاه‌موتور‌ها جلوگیری کردیم تا کشاورزان خسارت نبینند، اما از ۱۰ خرداد تاکنون با گرمای بی‌نظیری مواجه بودیم و روی محصول تعصب داریم تا آسیبی نبیند.

برچسب ها: کرمان ، قطعی برق ، کشاورزی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار