نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه شاهد هستیم که در سال‌های اخیر میزان حمایت از جهاد دانشگاهی از سوی وزارتخانه و مجموعه‌های دولتی کاهش یافته و نیاز است که این موضوع جبران شود.
کد خبر: ۱۱۱۷۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵ 02 August 2023

به گزارش تابناک قزوین به نقل از ایسنا، فاطمه محمدبیگی در گفتگویی درباره ارزیابی فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در آستانه ۱۶ مرداد سالگرد تأسیس این نهاد، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی مجموعه‌ای بسیار پویا و بدون تکلف است که بر اساس ایده‌ها و ابتکارات جدید پیوند بین نخبگی و استفاده کاربردی از دانش در فضای عمومی جامعه را با رویکرد حل مسئله رقم زده است.

وی افزود: جهاد دانشگاهی در حل مسائل فناورانه کشور از جمله دانش بنیان، علوم و تکنولوژی نو، تحقیقات، نگارش کتاب‌ها، مقالات، دستیابی به فناوری‌های برتر و روز دنیا، بیوتکنولوژی، علوم زیستی و زیست فناوری‌ها پیشرو بوده است و این موضوع بر همگان واضح است.

این مسئول بیان کرد: ارائه خدمات آزمایشگاهی، تشخیصی، پیشگیری و غربالگری از سرطان‌های زنان، درمان ناباروری و ذخیره بندناف از دیگر اقدامات شایسته‌ای است که توسط مجموعه جهاد دانشگاهی انجام شده است.

وی گفت: این نهاد درعرصه فعالیت‌های قرآنی، مطالعات فرهنگی و افکارسنجی نهادی پیشرو محسوب می‌شود، جهاد دانشگاهی با مراکزی که در حوزه‌های مختلف مهندسی فرهنگی دارد توانسته اقدامات خوبی را نیز در این زمینه رقم بزند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی قزوین نیز همواره فعال بوده و نیرو‌های جوان و نخبه‌ای در این نهاد مشغول فعالیت هستند، اما جهاد دانشگاهی نیاز به حمایت و پشتیبانی از سوی دولت و مسئولان استانی دارد.

وی ادامه داد: متأسفانه شاهد هستیم که در سال‌های اخیر میزان حمایت از جهاد دانشگاهی از سوی وزارتخانه و مجموعه‌های دولتی کاهش یافته و نیاز است که این موضوع جبران شود، ما در مجلس شورای اسلامی همیشه سعی کرده‌ایم به جهاد دانشگاهی کمک کنیم و در همین راستا بودجه‌های خوبی در مجلس برای حوزه‌هایی همچون جمعیت، درمان ناباروری، تحقیقات و بیوتکنولوژی در نظر گرفتیم، اما متأسفانه در عرصه اجرایی و تحقق بودجه و کمک‌های اعتباری برای تأمین زیر ساخت‌های مراکز جهاد دانشگاهی با مشکل مواجه هستیم.

این نماینده مجلس گفت: عملاً شاهد برخی کارشکنی و عدم اجرای قوانین موجود در کمک به جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد مقدس هستیم، بیانات مقام معظم رهبری بر کسی پوشیده نیست که شهید کاظمی آشیانی را به عنوان یک اسوه و الگو معرفی کرده‌اند، وظیفه همه این است که برای پیشرفت کشور و حفظ نخبگان به این الگو‌ها توجه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برای حل مسائل کشور قاعدتاً جهاد دانشگاهی می‌تواند با تکیه بر اعتماد به جوانان و بیانیه گام دوم که منشور ۴۰ ساله دوم در جهت راهبری انقلاب اسلامی است مأموریت‌های مختلف و متناوبی را بر عهده بگیرد.

محمدبیگی بیان کرد: جهاد دانشگاهی تاکنون توانسته با تکیه بر انرژی، نیرو، قدرت فکری و ذهنی و خلاقیت جوانان فعالیت کند و حتی خیلی از مسائلی که برای ارگان‌ها و مجموعه‌های بزرگ کشور حل نشدنی بود را با ابداعات و اختراعات دانشمندان نخبه و جوان حل کند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: وزارتخانه و مجموعه‌های دیگر نیز باید با الگوبرداری از جهاد دانشگاهی از نیروی جوان و قدرت فکری جوانان به خوبی استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار