سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه از تداوم رشد صادرات و کاهش واردات طی چهار ماه نخست امسال از حوزه نظارت گمرکات استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۷۶۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵ 01 August 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان علی‌اصغر عباس‌زاده، سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه گفت : طی چهار ماهه نخست امسال ۹۵۰ میلیون و ۵۹۵ هزار و ۱۴۶ دلار کالا به وزن ۲ میلیون و ۴۳۵ هزارو ۲۸۰ تن از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ از لحاظ ارزش ۱۱ درصد و از حیث وزن رشدی ۲۱ درصدی داشته است.

وی عمده کالا‌های صادراتی از طریق گمرکات استان را میلگرد و آهن‌آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره‌بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یک‌بار مصرف و... عنوان کرد. 

سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه اشاره‌ای به آمار چهار ماهه واردات گمرکات استان داشت و گفت: طی ۴ ماهه سپری شده از سال ۱۴۰۲ در مجموع ۲۵ میلیون و ۲۱۱ هزار و ۴۶۰ دلار کالا به وزن ۵ هزار و ۲۲۲ تن از طریق گمرکات شوشمی، شیخ صله، کرمانشاه و پرویزخان وارد کشور شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۲۷ درصد و از حیث وزن ۲۰ درصد کاهش داشته است.

عباس‌زاده عمده کالا‌های وارداتی از طریق گمرکات استان کرمانشاه را پرایمری ریفرمر، دستگاه تولید لبنیات و دیزل ژنراتور، سایبان باغبانی، کاتالیست تری اتیل آلومینیوم، کو پلی اتیل ونیل ستات، الیاف فیبر نوری، قطعات کوره القایی و ... عنوان کرد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار