سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام:
سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام از حمل و توزیع بیش از ۶۳۴۳ تن انواع کود شیمیایی ازته، فسفاته و پتاسه بین کارگزاران استان برای کشت تابستانه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۷۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰ 01 August 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام در خصوص تأمین و توزیع کود در فصل تابستان گفت: برنامه‌ای که در سال جدید از سوی وزارت جهاد کشاورزی در حوزه کودهای یارانه‌ای ابلاغ شد شامل توزیع ۵۷ هزار و ۴۶۲ تن انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه است.
بیگی افزود: بر اساس برنامه خرید، مناقصه‌های برنامه‌ریزی شده از طرف شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور تا پایان سال ۱۴۰۲ به‌خوبی انجام شده است تا در تأمین کود در کشت ۱۴۰۲ با مشکلی روبرو نگردیم.

وی گفت: خوشبختانه باوجوداینکه در مقطع کشت تابستانه هستیم و اوج تقاضا و مصرف برای کودهای یارانه‌ای وجود دارد، اعتراض و گلایه‌ای از کمبود کود ملاحظه نمی‌شود.


سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام افزود: سیاست وزارتخانه تخصیص کودهای یارانه‌ای به محصولات اساسی و راهبُردی اعم از گندم، جو، برنج، چغندرقند، کلزا و دانه‌های روغنی است.

بیگی با بیان اینکه امسال بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، به ۳۸ محصول عمده کشاورزی استان بر اساس الگوی کشت کودهای یارانه‌ای تحویل می‌دهیم، تاکید کرد: در سال‌های اخیر با اجرای طرح خودکفایی کودهای کشاورزی با محوریت وزارت جهاد کشاورزی و شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، ظرفیت تولید داخلی افزایش پیدا کرده است./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار