معاون بهزیستی کرمانشاه خبر داد؛
معاون پیشگیری بهزیستی استان کرمانشاه گفت: سال گذشته ۱۵۰ نفر معتاد بهبود یافته در استان کرمانشاه وام دریافت کردند.
کد خبر: ۱۱۱۷۳۲۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۶ 30 July 2023

اعطا وام به ١۵٠ معتاد بهبود یافته از سوی بهزیستی کرمانشاه طی سال گذشتهمسعود پایدار در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: معتادان بهبود یافته که متقاضی دریافت وام هستند، نخست باید به یکی از مراکز ترک اعتیاد تحت نظارت بهزیستی مراجعه کنند.

وی افزود: پس از حضور در مراکز بهزیستی، باید به مدت یک سال پاک باشند و هنگام دریافت وام آزمایش داده و به لحاظ عدم مصرف مواد مخدر مورد تایید قرار گیرند.

معاون پیشگیری بهزیستی استان کرمانشاه، ادامه داد: بعد از طی کردن این مراحل، متقاضیان تشکیل پرونده می‌دهند که بابت حرفه خاصی وام دریافت کنند و سقف وام یک هزار و ۵٠٠ میلیارد ریال است.

وی بیان کرد: سال گذشته حدود ۱۵۰ نفر وام دریافت کردند که مجموع مبلغ آن یکصد و پنجاه میلیارد ریال بوده است.

پایدار خاطر نشان کرد: به جز اشتغال، طرحی به نام مدیریت موردی داریم برای افرادی که قبلا شغلی داشتند و به دلیل شرایط اعتیاد دیگر نمی‌توانند ادامه فعالیت بدهند.

وی گفت: در این طرح پیگیری‌های خاص انجام می‌شود که بتوانند دوباره فعالیتی را از سر بگیرند که سال گذشته حدود ۲۰۰ نفر از همین طریق بازگشت به فعالیت داشتند.

پایدار افزود: حرفه آموزی هم‌ موضوعی دیگری است که مورد توجه قرار گرفته و در مراکز بهزیستی حرفه‌های مختلفی از جمله آشپزی، خرازی، کار با چوب و دیگر مهارت ها انجام می‌شود تا افراد پس از خروج از این مراکز توان انجام فعالیتی را داشته باشند که در همین زمینه ۵۰۰ نفر مشغول به کار هستند.

وی بیان کرد: متقاضیان پس از طی مراحل اولیه برای دریافت وام به چند بانک که با بهزیستی تفاهم‌نامه دارند معرفی می‌شوند که مجموعا سال گذشته ۱۵۰ نفر وام دریافت کرده و ۵۰۰ نفر از نظر شغلی مهارت‌آموزی شدند.

پایدار تاکید کرد: ممکن است افراد در مرکز تحت نظارت بهزیستی یک الی ۲ ماه حضور داشته باشند اما از زمانی که پذیرفته شده و مصرف مواد مخدر نداشتند، باید حدود یک سال گذشته باشد.

وی تشریح کرد: ۳۱ مرکز ترک اعتیاد در استان کرمانشاه وجود دارد که ۱۶ مرکز در کرمانشاه و ۱۵ مرکز در شهرستان‌های استان کرمانشاه فعال هستند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار