مدیرعامل برق منطقه‌ای خوزستان گفت: تمام نیروگاه‌های حرارتی و برق‌آبی استان خوزستان با ظرفیت کامل به تولید انرژی می پردازند.
کد خبر: ۱۱۱۷۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱ 30 July 2023

محمود دشت بزرگ‌ روز یکشنبه در نشست استانی مدیریت مصرف برق که در محل استانداری برگزار شد اظهار کرد: اوج مصرف شبکه برق خوزستان در روز جمعه ۲۳ تیرماه به هشت هزار و ۹۹۱ مگاوات رسید که این میزان از مصرف، یک رکورد در تاریخ شبکه برق استان است.

وی افزود: این میزان مصرف در دمای ۵۱ درجه سانتی‌گراد به وقوع پیوسته که نسبت به مدت مشابه در سال قبل حدود ۶.۵ درصد رشد داشته است.

مدیرعامل برق منطقه‌ای خوزستان گفت: همچنین برای اولین بار پیک اوج مصرف در یک روز جمعه به ثبت رسانده و از وقوع پیک در روزهای هفته جلوگیری شد. همچنین صنایع استان با آزادی عمل به فعالیت خود پرداختند.

وی افزود: اکنون در هفته بیستم سال و در هفته هفتم از برنامه مدیریت مصرف هستیم و پنج، ۶ هفته دیگر همچنان با افزایش و ماندگاری دما مواجه هستیم که باعث افزایش مصرف خواهد شد.

دشت‌بزرگ‌ گفت: همواره درخواست داریم مردم استان از به کار بردن وسایل برقی پرمصرف در ساعات پیک خودداری کرده تا ضمن پایداری شبکه و جلوگیری از خاموشی‌های گسترده، صدمه‌ای به تاسیسات وارد نشود.

گفتنی است ۲ هزار و ۵۹۷ مشترک خانگی در اهواز در پیک تابستانه پیامک اخطار افزایش مصرف دریافت کردند.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار