استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه مدیریت تعاملی مصرف برق مانع از کاهش بازدهی واحدهای تولیدی خواهد شد گفت: هر چند تمام نیروگاه‌های استان با تمام توان در حال فعالیت هستند اما مدیریت در مصرف برق برای جلوگیری از خاموشی‌ها ضروری است.
کد خبر: ۱۱۱۷۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳ 30 July 2023

سید علی اکبر حسینی محراب یکشنبه در نشست مدیریت مصرف برق که در محل استانداری برگزار شد ضمن تسلیت به مناسبت ایام محرم اظهار کرد: حضور پرشور مردم در مراسم تاسوعا و عاشورا مشت محکمی بر دهان دشمنان قسم خورده نظام جمهوری اسلامی بود و نشان داد که نور این مکتب با شعار چند نفر آدم ضعیف، خاموش نمی‌شود.

وی ضمن قدردانی از مردم و صنایع به خاطر همراهی در مصرف برق افزود: در ۲ و سه ماه اخیر، جهان و کشور ما با مشکل گرما مواجه است به همین دلیل مدیریت مصرف برق باید در دستور کار قرار گیرد تا این ایام را به خوبی سپری کنیم.

استاندار خوزستان گفت: باید از قهرمانان رعایت مصرف برق، قدردانی کرد و آنها را به مردم معرفی کرد تا به عنوان یک الگو شناخته شوند. برای عبور از پیک مصرف برق، همه دستگاه‌ها علاوه بر فرهنگ سازی باید در مدیریت مصرف، مشارکت و همکاری داشته باشند.

وی افزود: در این هوای گرم، نبود برق مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند لذا برای جلوگیری از خاموشی‌های گسترده باید در مصرف برق صرفه جویی شود. خوشبختانه نیروگاه‌های استان با تمام فعال هستند و صنایع همکاری خوبی در این زمینه دارند.

حسینی محراب ضمن تشکر از مدیران دستگاه ها و مردم به دلیل صرفه‌جویی در مصرف برق گفت: ما یک کشور پرمصرف در زمینه انرژی از جمله برق هستیم لذا باید با فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی گسترده، نسبت به آگاه سازی مردم اقدام کرد.

وی با تأکید بر اینکه تأمین رفاه و آسایش عمومی مردم از ضروریات است افزود: مدیریت تعاملی مصرف برق تابستان میان وزارت نیرو و صنایع به کاهش معنادار خسارت و افزایش بازدهی صنایع کمک خواهد کرد.

استاندار خوزستان خطاب به مدیران شرکت های برقی استان گفت: اقدامات لازم برای مدیریت مصرف برق به گونه‌ای انجام شود که مردم استان در فصل تابستان، با خاموشی و قطعی برق مواجه نشوند.

وی با تاکید بر فرهنگ‌سازی صرفه جویی در مصرف انرژی از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی افزود: مدیریت مصرف برق در تابستان به شکلی انجام شود که روند تولید و اشتغال آسیب نبیند و خاموشی صنایع حتما با هماهنگی قبلی باشد.

گفتنی است ۲ هزار و ۵۹۷ مشترک خانگی در اهواز در پیک تابستانه پیامک اخطار افزایش مصرف دریافت کردند.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار