شکوه تاسوعای حسینی(ع) در شهرستان مرزی آستارا
مردم شهرستان مرزی آستارا در روز تاسوعای حسینی(ع) با برپایی دسته های زنجیر زنی و عزاداری، عشق و علاقه خود را به حضرت امام حسین(ع) و یاران باوفایش نشان دادند
کد خبر: ۱۱۱۶۹۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۵ 27 July 2023

به گزارش خبرنگارتابناک گیلان از استاراآئین معنوی تاسوعای حسینی(ع) با راه اندازی دسته های عزا توسط مساجد و هیئت های مذهبی از صبح پنجشنبه در شهرستان آستارا آغاز شده و تا پاسی از شب ادامه خواهد داشت. آئین تاسوعای حسینی در مرکز شهر آستارا و روبروی مصلای این شهر برگزار می شود و دسته های عزاداری مساجد مختلف شهرستان در این محل حضور یافته و عرض ارادت خود را به شهدای کربلا نشان می دهند.

در این روز، عاشقان امام حسین(ع) و شهیدان سرافراز کربلا با اجتماع در بقعه امامزاده ابراهیم و امامزاده قاسم(ع)، سوگواری و نذورات خود را ارائه می کنند.

در عصر تاسوعا اهالی شهرستان مرزی آستارا در شمال غربی استان گیلان با روشن کردن شمع در تشت های بزرگ مسی در ورودی مساجد، برای برآورده شدن حاجات خود دعا می کنند و این رسم مذهبی بیش از یکصد سال در این شهرستان مرزنشین قدمت دارد.در روز تاسوعای حسینی مساجد، حسینیه ها و تکایای آستارا نیز شاهد حضور خیل عظیم عزاداران و سوگواران حسینی است و مردم سیاه پوش در قالب دسته های عزاداری بر سر و سینه زده و در غم جانکاه عاشوراییان ناله سردادند. مردم شهرستان مرزی آستارا به نیت تقرب به خدا و ادای احترام به امام حسین(ع) و یاران باوفایش در روز تاسوعای حسینی به توزیع نذورات و خیرات در سطح شهر و روستاها پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار