مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه خبر داد؛
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: ۱۵۰ هیئت عزاداری سیدالشهدا (ع) در استان کرمانشاه در قالب طرح «شمیم حسینی» کمک‌های نقدی و غیر نقدی دریافت می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۱۶۸۰۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵ 26 July 2023

حجت الاسلام محمد صالحی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: در راستای عمل به نیات واقفین خیراندیش و تقویت فضای مذهبی و عزاداری هیئات شهرستان کرمانشاه و بقاع متبرکه استان کرمانشاه طرح «شمیم حسینی» برای کمک به هیئات مذهبی در ایام تاسوعا و عاشورا در قالب کمک‌های نقدی و غیر نقدی اجرا می‌شود.

وی افزود: سال گذشته به ۳۰۰ و امسال به بیش از ۱۵۰ هیئت مذهبی در بقاع متبرکه استان کرمانشاه و هیئت‌های فعال در شهرستان کرمانشاه و شهرستان‌های تابعه در قالب این طرح کمک نقدی و غیرنقدی با رقمی بیش از ۱۰ میلیارد ریال از محل عواید موقوفات استان کرمانشاه صورت گرفت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه تصریح کرد: کمک‌ها در راستای برگزاری مراسم مذهبی و تأمین نذورات اطعام عزاداران از محل موقوفات مرتبط با عزاداری امام حسین (ع) است که کمک‌های نقدی شامل اقلام اساسی از جمله برنج، روغن، شکر و قند است.

وی گفت: در استان کرمانشاه نیت‌های عزاداری موقوفات ما زیاد نیست و یکی از استان‌هایی در کشور هستیم که نیت عزاداری پایینی داریم لذا می‌طلبد جامعه دینی و هیئات مذهبی، مادحین و واعظین در راستای تبلیغ و ترویج فرهنگ غنی وقف و خیراندیشی در تجمعات عزاداری همکاری کنند تا بتوانیم موقوفات جدیدی اضافه کنیم.

به گفته این مسئول این طرح سه سال است که صرفا برای تقویت بنیه مذهبی، هیئات عزاداری و بقاع متبرکه استان کرمانشاه اجرا می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار