معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام گفت: تعداد ۶۱ ملک مازاد سه دستگاه اجرایی استان ایلام شناسایی و دستور پیگیری مراحل قانونی این املاک صادر شده است.
کد خبر: ۱۱۱۶۶۷۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶ 25 July 2023

به گزارش تابناک ایلام؛  سعید هژبری  در جلسه تعیین تکلیف املاک مازاد دولتی در استان ایلام با تأکید بر مستندسازی اموال و املاک دستگاه‌های دولتی، اظهار کرد: مولدسازی و مدیریت دارایی‌های دستگاه های دولتی که سالهاست بدون هرگونه بهره برداری و یا هرگونه فعالیت عمرانی بلااستفاده و راکد مانده اند باید تبدیل به ثروت شوند و یکی از راهکارهای ضروری برای تأمین منابع مالی در قانون بودجه برای خود دستگاه‌هاست که موظف به اجرای آن هستند.

وی بیان کرد: مصوبات جلسات حوزه عمرانی با توجه به اهمیتی که دارند باید در زمان تعیین شده عملیاتی شوند.

هژبری یادآور شد: تعرض به اموال و املاک دولت در بسیاری از مواقع ناشی از این است که دستگاه‌ها متولی املاک خود را مستندسازی نکرده‌اند و این موضوع باید از سوی دستگاه‌ها با جدیت دنبال شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام با انتقاد از نحوه پیگیری و پاسخ به مکاتبات در راستای شناسایی املاک مازاد که پیش نیاز اجرایی کردن فروش و یا بهره وری از اموال مازاد است، اظهار کرد: ضمانت‌های اجرایی برای تحقق پروژه مولدسازی و مدیریت دارایی‌های دولت وجود دارد و اگر بعضی از مدیران دستگاه‌ها برای مولدسازی املاک خود دچار محافظه‌کاری شوند بعنوان ترک فعل محسوب شده و برخورد قانونی می شود.

هژبری یادآور شد: مدیران باید نگاه خود را نسبت به مولدسازی املاک مازاد دستگاه مربوطه که سالیان سال بلااستفاده مانده است و باعث هدررفت منابع مالی شده عوض کنند.

وی ادامه داد:عدم استفاده از دارایی‌های دولتی ناشی از ضعف مدیریتی است و این موضوع به جد مورد ارزیابی قرار می گیرد و متناسب با آن با مدیران متخلف برخورد می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در خصوص تشکیل تیمی متشکل از کارشناسان دفتر فنی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و اقتصاد و دارایی استان باقید فوریت نسبت به شناسایی املاک مازاد دستگاه اقدام و در جلسه آتی بصورت مستند ارائه کنند./م

بیشتر بخوانید ::

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار