استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه توسعه زراعت چوب در استان علاوه بر برخورداری از جنبه‌های سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی، در تثبیت کانون‌های ریزگرد تاثیرگذار است گفت: کارگروهی ملی با مشارکت سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مربوطه برای حمایت از این طرح تشکیل می‌شود.
کد خبر: ۱۱۱۶۱۷۱
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲ 22 July 2023

علی اکبر حسینی محراب طرح توسعه زراعت چوب در استان را از مصوبات دومین سفر استانی رییس جمهور به خوزستان عنوان‌کرد و افزود: موفقیت این طرح در استان به حمایت‌های ملی نیاز دارد که به همین منظور از معاون اول رییس جمهور خواسته شد تا مجوز مربوطه برای تشکیل کارگروهی تخصصی با سطح اختیارات لازم را ابلاغ کند.

وی با بیان اینکه این مجوز اخیرا از سوی معاون اول رییس جمهور ابلاغ شده است ادامه‌داد: براساس این مجوز، کارگروهی با حضور نمایندگان وزارتخانه‌های جهادکشاورزی، کشور، نیرو، سازمان حفاظت محیط زیست، استانداری و سایر دستگاه‌های مرتبط برای موضوعات فنی، حقوقی و برنامه‌های اجرایی توسعه زراعت چوب در استان تشکیل خواهد شد.

حسینی محراب یادآورشد: این کارگروه در مدت سه ماه باید موارد مربوط به اصلاح آیین نامه، دستورالعمل یا قوانین مرتبط در خصوص توسعه زراعت چوب را به هیات دولت ارائه کند.

نماینده عالی دولت در خوزستان اضافه‌کرد: تسهیل در صدور مجوز فعالیت‌ها و همچنین موضوعات مربوط به تامین آب مورد نیاز اراضی زراعت چوب، از جمله موضوعاتی است که می‌تواند زمینه اصلاح دستورالعمل‌ها را فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه از طریق این کارگروه زمینه خرید تضمینی طرح زراعت چوب فراهم می‌شود ادامه‌داد: باید توجه داشت که این طرح، الگوی جذاب و کاربردی برای کشت‌های آب بر در استان خواهد بود.

حسینی محراب توضیح‌داد: تلاش بر این است در مدت تعیین شده (سه ماه)، موارد مربوط به بازنگری دستورالعمل، آیین نامه و قوانینی که در توسعه زراعت چوب تاثیرگذارهستند، بررسی و با همکاری بدنه کارشناسی بخش خصوصی، پیشنهادات اصلاحی به هیات دولت ارائه شود.

بر اساس این گزارش، پروژه‌های ۲ هزار هکتاری زراعت چوب، ۴۲۰ هکتاری آبیاری تحت فشار شرکت میان آب و نهالستان اکالیپتوس به وسعت ۳۰ هکتار در بخش میان آب شهرستان کرخه از اسفندماه سال ۱۴۰۰ شروع شده است.

حدود ۶.۴ میلیون هکتار از استان خوزستان شامل بخش‌های منابع طبیعی، زراعی، باغی، جنگلی و… بوده که از این میزان نیز حدود ۴.۹ میلیون هکتار آن به صورت منابع طبیعی، مرتع، ملی و بخش‌های دیگر است.

علاوه بر فعالیت یکصد نهالستان‌ بخش خصوصی، ۱۴ نهالستان دولتی در استان خوزستان وجود دارد که با پشتیبانی این مراکز، ظرفیت تولید استان سالانه به ۷۰ میلیون اصله نهال خواهد رسید.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار