امام جمعه کرمانشاه:
امام جمعه کرمانشاه گفت: واقعه عاشورا باید از وجوه مختلف برای مردم تبیین شود.
کد خبر: ۱۱۱۶۰۵۵
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲ 21 July 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمانشاه اظهار کرد: همه را به تقوا، پرهیزگاری، دوری از ۷ معصیت و پیروی از ائمه اطهار توصیه می‌کنم.

وی افزود: دهه محرم دهه امر به معروف و نهی از منکر است چرا که حرکت سیدالشهدا بر همین پایه است و ایشان در را حفظ دین اسلام عمل کرد.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: حضرت لقمان پیامبر نبوده، اما یک سوره به نام وی نازل شده و در آن لقمان به فرزندش توصیه‌های مهمی مطرح می‌کند.

وی ادامه داد: یکی از سفارشات لقمان به فرزندش این است که نماز اقامه کن چرا که نماز انسان را بالا می‌برد و معراج مومن تلقی می‌شود.

امام جمعه کرمانشاه خاطرنشان کرد: نماز ستون دین است، مسجد و نماز نگهدارنده دین اسلام هستند و اگر نماز نباشد اسلام و انسان و نورانیت و کمال نیستند.

وی گفت: لذا امام حسین (ع) در کربلا و روز عاشورا نشان داد همه ما چگونه باید با نماز باشیم و در معرکه جنگ با یاران خود ایستاد و نماز خواند.

نماینده، ولی فقیه در استان کرمانشاه بیان کرد: نماز انسان را آرام می‌کند سیدالشهدا را هم در روز عاشورا آرام کرد و محور عروج انسان است.

وی عنوان کرد: رسول خدا (ص) و امام علی (ع) تمام جنگ هایشان برای حفظ دین، اسلام و نماز بود و در این راه بسیار تلاش کردند.

امام جمعه کرمانشاه گفت: ابتدای خلقت نحوه شهادت امام حسین (ع) بی‌سابقه است و با آن شرایط خانواده ایشان به اسارت گرفته شدند.

وی تشریح کرد: امیرالمونین (ع) در مسجد متولد شدند و در مسجد به شهادت رسیدند که این نشان از اهمیت نماز برای ما مسلمانان است.

امام جمعه کرمانشاه ابراز داشت: باید جوانان و دختران و پسران را با توجه به اهمیت و ضرورت امر به معروف و نهی از منکر، هدایت کنیم.

وی اذعان کرد: وقایع مختلف در جامعه اسلامی نیازمند تفکر و تبیین است و باید عاشورا و واقعه کربلا با تکیه بر کلام مقام معظم رهبری تبیین شود.

آیت‌الله علما تاکید کرد: محرم و صفر و اقدامات سیدالشهدا همگی امر به معروف و نهی از منکر و برای تربیت ما است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار