مدیرکل بیمه سلامت ایلام ؛
مدیرکل بیمه سلامت ایلام با اشاره به اینکه پنج برابر استان های دیگر در خصوص بیماران صعب العلاج اعتبار جذب شده است، افزود: ایلام در نسخه نویسی الکترونیکی از استان های برتر کشور است.
کد خبر: ۱۱۱۵۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۷ 18 July 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛ نورالدین رحیمی در دیدار با امام جمعه و فرماندار ویژه دهلران اظهار داشت: ۳۴۶ هزار نفر در استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که ۲۴۰ هزار نفر از این تعداد در روستاها و ۳۷ هزار نفر بیمه سلامت همگانی هستند که از خدمات رایگان استفاده می‌کنند.

وی افزود: بیماران سرطانی و افراد دارای بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج در سامانه بیمه‌ای نشان‌دار می‌شوند تا در مراکز دولتی و خصوصی طرف قرارداد با کمترین هزینه، خدمات درمانی به آنها ارائه شود.

مدیر بیمه سلامت ایلام یادآور شد: اگر بیماران سرطانی و صعب‌العلاج هزینه ای از جیب خود در مراکز خصوصی یا حتی دولتی پرداخت کنند، هر سال تا ۵۰۰ میلیون ریال در صورت داشتن مدارک معتبر به آنها پرداختی انجام می گیرد.

رحیمی با اشاره به اینکه پنج برابر استان های دیگر در خصوص بیماران صعب العلاج اعتبار جذب شده است، افزود: ایلام در نسخه نویسی الکترونیکی از استان های برتر کشور است.

وی با اشاره به اینکه هزینه خدمات توانبخشی مددجویان بهزیستی در صورت مراجعه به مراکز خصوصی تا ۷۰ درصد تعرفه این مراکز پرداخت می شود، تاکید کرد: پنج دهک اول جامعه و مادران باردار و فرزندان آنها تا سن پنج سالگی از بیمه رایگان بهره مند هستند.

وی یادآور شد: ایام اربعین مراکز درمانی که جهت خدمات دهی به زائران دارای مجوز و قادر به نسخه نویسی الکترونیکی باشند، پرداخت سهم سازمان کلیه خدمات آنها پرداخت می شود.

فرماندار ویژه دهلران هم با اشاره به حدود ۴۰ هزار بیمه شده در این شهرستان گفت: حدود ۶۵ درصد این جمعیت روستاییان هستند که رایگان بیمه شده و دولت جهت حق بیمه درمان این افراد به ازای هر نفر ۱۴ میلیون و ۳۵۲ هزار ریال در سال پرداخت می کند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار