رئیس شورای هیات‌های مذهبی فارس با بیان اینکه شعار هماهنگ هیات‌های مذهبی امسال در کشور ما در زیر خیمه‌اش همه یک خانواده‌ایم انتخاب شده است، گفت: این شعار می‌تواند با جمله تکمیلی مدیون لطف مادر این خانواده‌ایم همراه شود.
کد خبر: ۱۱۱۵۳۱۳
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۱ 17 July 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: رضا محمدیان،گفت: هفت هزار هیات مذهبی این استان برای برگزاری مراسم باشکوه عزاداری ایام محرم و صفر سال جاری آماده شده‌اند.
محمدیان با بیان اینکه شعار هماهنگ هیات‌های مذهبی امسال در کشور ما در زیر خیمه‌اش همه یک خانواده‌ایم انتخاب شده است، گفت: این شعار می‌تواند با جمله تکمیلی مدیون لطف مادر این خانواده‌ایم همراه شود.

وی از هیات‌های مذهبی فارس خواست تا برای انسجام تبلیغاتی هیات‌ها از جملات مذکور در تبلیغات هیات‌ها استفاده و تعریف و تبیین و تفسیر آن در جلسات صورت پذیرد ادامه داد: با توجه به حوادث اخیر و خصوصاً حادثه تلخ تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع) لازم است که هیئت‌های مذهبی همکاری کامل با نیرو‌های انتظامی و امنیتی داشته باشند و گزارش و اعلام هرگونه اقدام و اتفاق مشکوک و خصوصاً ورود افراد هنجارشکن و یا شبهه‌دار به دستگاه‌های مسئول را انجام دهند.
رئیس کمیسیون فرهنگی سومین حرم اهل بیت (ع) و گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: همچنین رعایت مسائل ترافیکی و ساعت شروع و اتمام برنامه‌ها (سقف اتمام ساعت جلسات ساعت ۱۲ شب است) و همکاری هیئت‌های مذهبی با پلیس راهور ضروری است.
وی خواستار رعایت نکات ایمنی از سوی هیئت‌های مذهبی شد و بیان کرد: علاوه بر این‌ها رعایت مسائل ایمنی و بهداشتی، وجود جعبه کمک‌های اولیه و کپسول آتش‌نشانی، همکاری با بازرسان علوم پزشکی، همکاری با بازرسان سازمان آتش‌نشانی، دقت در پخت نذورات و مدیریت صحیح آن و جلوگیری از ورود افراد متفرقه در محل آشپزخانه هیئت‌ها تأکید می‌شود.
محمدیان با بیان اینکه با هماهنگی شرکت توزیع برق در استان انشعاب برق برای هیئت‌های دارای مجوز نصب می‌شود، لذا هیات‌های مذهبی به هیچ عنوان از برق غیر مجاز استفاده نکنند، گفت: همچنین هیئت‌های مذهبی برای بیمه کردن مسجد، حسینیه، خیمه‌گاه و محل برگزاری جلسات خود اهتمام ورزند.

محمدیان از مسئولان هیات‌های مذهبی خواست تا از مردم برای شرکت دائم در جلسات هیئت در طول سال و مشارکت در امور مختلف به‌خصوص برای حل مشکلات اجتماعی، فرهنگی و معیشت محرومان دعوت کنند.
رئیس شورای هیات‌های مذهبی فارس تصریح کرد: مسئولان هیئت‌های مذهبی نسبت به برگزاری و تقویت و زنده نگه داشتن آداب و رسوم و سنن عزاداری و برنامه‌های مشترک محلی و منطقه‌ای هیئت‌ها و همچنین انجام حرکت محلی هیئت‌ها در شب شام غریبان و ترجیحاً به سمت حرم مطهر امامزادگان واجب‌التکریم و محل تجمع جمعی هیات‌ها اهتمام ورزند.

 

برچسب ها: محرم ، مراسم محرم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار