بسته خبری:
امام جمعه آبیک گفت: بیشتر مراجع، ورود علامت‌ها، طبل‌ها و شیپورها را در مراسمات عزاداری جایز ندانسته‌اند./معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: استان به لحاظ تعداد کلنی‌ها با 92 هزار کلنی زنبور عسل رتبه 21 و از نظر تولید عسل نیز با تولید 532 تن عسل رتبه 18 را در کشور دارد/اعضای باند سرقت منازل مسکونی در قزوین دستگیر شدند
کد خبر: ۱۱۱۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰ 14 October 2015
مسئولان استفاده از آلات موسیقی در محرم را ممنوع کنند
به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، حجت‌الاسلام سیدابوتراب موسوی بعد از ظهر امروز در نشست با هیئت‌های مذهبی که با حضور جمعی از مداحان و مسئولان دستگاه‌های ذیربط در سالن جلسات فرمانداری آبیک برگزار شد، اظهار داشت: اولویت عزاداری در ماه محرم و صفر حضور در مساجد است.

امام جمعه آبیک با اشاره به این نکته که برخی از شهروندان مساجد را رها کرده و در کنار کوچه و خیابان چادر برپا می‌کنند، افزود: عزاداری در مرحله نخست باید درون مساجد صورت گیرد این امر سبب انسجام بیشتر جامعه می‌شود در حالی که برپا کردن چادر‌های متعدد در کوچه و خیابان سبب برهم زدن نظم جامعه می‌شود.

وی با بیان این نکته که ماه محرم فرصت بسیار مناسبی است تا جوانان و نوجوانان را با فضای معنوی مساجد آشنا کرد، گفت: حضور جوانان و نوجوانان در مساجد نیازمند برنامه‌ریزی فرهنگی است که باید توسط دستگاه‌های ذیربط تدوین شود زیرا مساجد به عنوان خانه خداوند به شمار می‌رود.

موسوی با اشاره به اینکه که باید نحوی صحیح عزاداری در جامعه تبیین شود، مطرح کرد: امروزه باید جوانان و نوجوانان را به سمتی سوق داد تا به صورت عملی به قیام امام حسین(ع) لبیک گفته و با علم و آگاهی کامل عزاداری کنند زیرا عزاداری زبانی و ظاهری هیچ سودی ندارد.

وی با تاکید به این نکته که باید از ورود علامت‌ها در ماه محرم جلوگیری شود، اظهار کرد: از مسئولان درخواست می‌شود که با برنامه‌ریزی‌های همه‌جانبه از ورود علامت‌ها هیئت‌های مذهبی در خیابان‌های جلوگیری کرده و نحوی صحیح عزاداری را به جوانان و نوجوانان بیاموزند.

امام جمعه آبیک افزود: اگر اگاهی جامعه نسبت به این علامت‌ها و همچنین نحوی عزاداری صحیح ارتقاء یابد خود به خود مردم این علامت‌ها را کنار می‌گذارند در همین راستا فرهنگ‌سازی باید در راس این برنامه‌ها قرار گیرد.

وی با اشاره به این نکته که بیشتر مراجع، ورود علامت‌ها، طبل‌ها و شیپورها را در مراسمات عزاداری جایز ندانسته‌اند، بیان کرد: هیئت‌های مذهبی در نحوی عزاداری خود باید به نظرات مراجع تقلید توجه داشته باشند.
***
معاون سازمان جهاد کشاورزی قزوین:
قزوین رتبه 18 تولید عسل را در کشور دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سیدمنصور حاج‌سیدجوادی در جلسه بررسی مسائل بخش کشاورزی که این هفته به بحث «وضعیت زنبورداری در استان قزوین» اختصاص داشت و در سالن باغستان جهاد کشاورزی این استان برگزار شد، اظهار کرد: عسل براساس منطقه تولید، نام گل و یا منبع تولید شهد گل یا عسلک نامگذاری می‌شود.

وی افزود: انواع عسل براساس نوع گل نیز عبارتند از عسل تک گل و چند گل که عسل چند گل خود به انواع مختلف عسل جنگل، عسل کوهستان و عسل دشت تقسیم می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه تاکنون حداقل 18 نوع پروتئین در زهر زنبور عسل شناسایی شده است، اضافه کرد: زهر زنبور عسل از نظر ترکیب شیمیایی بسیار پیچیده بوده و حاوی مواد مختلف به ویژه انواع پروتئین‌ها است.

حاج‌سیدجوادی با اشاره به کاربردهای درمانی زهر زنبور عسل ادامه داد: امروزه از زهر زنبور عسل در درمان ورم‌های مفصلی و روماتیسمی، تنگی نفس (آسم) و انواع میگرن‌ها، ورم‌های عفونی موضعی و آماس‌ها، کاهش کلسترول و فشار خون، مداوای بیماری‌های چشمی، درمان بیماری‌های پوستی، کمک به درمان بیماری ام.اس، فلج اطفال، ایدز و بیماری گواتر استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: نقش زنبور عسل در افزایش محصولات کشاورزی به مراتب بیشتر از تولیدات کندو استً؛ به گونه‌ای که در بررسی‌های مختلف ارزش گرده افشانی زنبور عسل را از حدود 60 تا 143 برابر ارزش تولیدات مستقیم کندو برشمرده‌اند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: بنابراین رسالت و نقش زنبور عسل در طبیعت تنها تولید عسل و موم نیست، بلکه اکثر گونه‌های گیاهی اعم از زراعی، باغی و مرتعی برای تولید محصولات و بقای خود نیازمند زنبور عسل است.

حاج‌سیدجوادی گفت: در آزمایشات مختلف برای تعیین نقش عوامل مختلف در گرده‌افشانی گیاهان مشخص شده است که یک درصد مجموع گرده‌افشانی‌ها توسط باد، 6 درصد آن توسط بقیه حشرات منهای زنبور عسل و 93 درصد باقی‌مانده را زنبور عسل به تنهایی انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه زنبورهای عسل 80 درصد گرده‌افشانی گیاهان گل‌دار را انجام می‌دهند، افزود: زنبور برای ساختن یک گرم عسل باید 15 هزار گل را شهدگیری کند که در واقع 15 هزار گرده‌افشانی انجام دهد و با توجه به وجود حداقل 10 هزار زنبور عسل در هر کندو نقش زنبور در گرده‌افشانی مشخص می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: در صورتی که زنبورهای عسل از بین بروند بسیاری از گونه‌های گیاهی و حیوانی زنده نمی‌ماند و این امر به دلیل آن است که تولید دانه، هسته و میوه‌ها به میزان زیادی وابسته به گرده‌افشانی حشرات بوده و در بین حشرات گرده‌افشان، زنبورهای عسل از گرده‌افشان‌های اصلی هستند.

حاج‌سیدجوادی خاطرنشان کرد: یک سوم گیاهانی که توسط انسان مصرف می‌شوند به طور مستقیم و غیرمستقیم برای گرده‌افشانی وابسته به زنبورهای عسل هستند؛ از این رو ارزش اقتصادی زنبور عسل را در دنیا 25 تا 100 برابر ارزش عسل تولید شده در سال محاسبه می‌کنند.

وی با اشاره به وضعیت کلنی‌های زنبور عسل در جهان و ایران اظهار کرد: در دنیا 81 میلیون کلنی زنبور عسل با تولید سالانه یک میلیون و 650 هزار تن عسل وجود دارد و در ایران نیز 6 میلیون و 600 هزار کلنی با تولید 75 هزار تن عسل داریم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: ایران از نظر تعداد کلنی پس از کشورهای چین، ترکیه و اتیوپی رتبه چهارم و از نظر تولید عسل پس از کشورهای چین، آرژانتین، ترکیه، اوکراین، آمریکا، مکزیک و روسیه رتبه هشتم جهان را دارد.

حاج‌سیدجوادی با اشاره به وضعیت کلنی‎‌های زنبور عسل در استان قزوین گفت: استان به لحاظ تعداد کلنی‌ها با 92 هزار کلنی زنبور عسل رتبه 21 و از نظر تولید عسل نیز با تولید 532 تن عسل رتبه 18 را در کشور دارد.

وی یادآور شد: توانمندی‌های استان قزوین از نظر پرورش زنبور عسل بسیار بالاست که دارا بودن حدود 74 هزار و 530 هکتار باغ میوه، 853 هزار و 485 هکتار مرتع و بیش از 53 هزار هکتار کشت محصولات زراعی و علوفه‌ای از جمله آن‌ها به شمار می‌رود.
***
اعضای باند سرقت منازل مسکونی در قزوین دستگیر شدند
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز گفت: سارقان منازل مسکونی شهرستان های قزوین و البرز، در یکی از استان های همجوار شناسایی و دستگیر شدند.
به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، امیر جلالی در این باره اظهارداشت: به دنبال شکایات متعدد مردمی از سرقت منزل در شهرهای قزوین، الوند، البرز و محمدیه، اقدامات قضایی و انتظامی برای شناسایی سارقان آغاز شد.

وی افزود: در بررسی های اولیه مشخص شد سارقان غیربومی هستند و در روزهای پایانی هفته و با اطلاع از خالی بودن منزل مسکونی، اقدام به سرقت می کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز گفت: سارقان منازل مسکونی شهرستان های قزوین و البرز، در یکی از استان های همجوار شناسایی و دستگیر شدند.

وی اضافه کرد: با بررسی های دقیق تیم های تجسس، محل اختفای این سارقان در یکی از استان های همجوار کشف شد و روز گذشته با حضور مأموران پلیس، ۵ سارق از جمله سرکرده این باند دستگیر شدند، این سارقان در شهرهای کرج، ورامین و ساری نیز مرتکب سرقت شده اند.

جلالی افزود: در جریان بازداشت این سارقان، مقادیری از اموال مسروقه و پنج خودرو نیز کشف و ضبط شد؛ سارقان برای سرقت، به صورت متناوب از این خودروها استفاده می کردند.

وی گفت: بیشترین اموال سرقتی توسط این باند، طلا، پول نقد و اشیاء قیمتی کم حجم به ویژه لوازم الکترونیکی بود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز گفت: سارقان منازل مسکونی شهرستان های قزوین و البرز، در یکی از استان های همجوار شناسایی و دستگیر شدند.

جلالی بیان کرد: سارقان در حال حاضر برای بررسی دقیق پرونده در بازداشت موقت به سر می برند و پلیس به دنبال شناسایی و دستگیری مال خران است.

وی با بیان اینکه شیوه سرقت اعضای این باند، دیلم زنی بوده است به شهروندان توصیه کرد: منازل مسکونی خود را به حفاظ فلزی با قفل کتابی مجهز کنند؛ همچنین نسبت به نگهداری درست اموال باارزش و بسته نگه داشتن درب بالکن و پنجره ها در هنگام ترک منزل اطمینان داشته باشند.
***
شاخص کل بورس اوراق بهادار قزوین 137 واحد افزایش یافت
سرپرست بورس استان قزوین گفت: شاخص کل بورس اوراق بهادار امروز با 137 واحد افزایش نسبت به روز گذشته معاملات به عدد 61 هزار و 434 واحد رسید.

عباس مراقی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امروز دو میلیون سهم به ارزش سه میلیارد و 700 میلیون ریال در این بورس مبادله شد. 
وی اظهارکرد: 59 درصد ارزش کل معاملات امروز این بورس به خرید و 41 درصد آن به فروش سهام اختصاص داشت.
مراقی خاطرنشان کرد: شرکتهای سرمایه گذاری رنا، خدمات انفورماتیک و پالایش نفت شیراز به ترتیب بیشترین تعداد سهام و ارزش معاملاتی را به خود اختصاص دادند. 
بورس استان قزوین از سال 84 فعالیت خود را آغاز کرده و هم اکنون دارای 20 کارگزاری فعال است. 
***
کشف بیش از 2000 ثوب البسه قاچاق در قزوین
فرمانده انتظامی شهرستان قزوین از کشف دو هزار و 86 ثوب البسه قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ رضا اکبری، فرمانده انتظامی شهرستان قزوین، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قزوین، اظهار کرد: ماموران کلانتری 20 اقبالیه در حین گشت‌زنی در سطح حوزه به یک دستگاه خودروی سواری پراید مشکوک و آن را متوقف می‌کنند.

وی ادامه داد: در بازرسی ماموران از خودرو تعداد دو هزار و 86 ثوب کلاه کاموایی قاچاق کشف و خودرو به همراه کالا توقیف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان قزوین خاطرنشان کرد: ارزش کالاهای مشکوفه 70 میلیون ریال تعیین شده و در این رابطه راننده دستگیر و موضوع تحت رسیدگی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار