رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد به توانمندی یزد در حوزه پزشکی و درمان ناباروری اشاره کرد و افزود: یزد توانمندی ارتباط گسترده با یاسبرین در حوزه‌های درمان و پزشکی را دارد.
کد خبر: ۱۱۱۴۵۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۴ 11 July 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، بی بی فاطمه حقیرالسادات در دیدار هیئت های اعزامی شهرداری‌های یاسبرین مجارستان و گیومری ارمنستان با مدیران دانشگاه علوم پزشکی یزد اظهار کرد: نزدیک به 30 سال است که یاسبرین و یزد خواهرخوانده هستند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که در ارتباط با پیمان‌های خواهرخواندگی وجود دارد این است که این پیمان‌هاتاریخ دارند و باید تمدید شوند.

رئیس کمیسیون گردشگری، میراث فرهنگی، صنایع دستی و امور بین الملل  شورای اسلامی شهر یزد بیان کرد: چند سال است که زمان تفاهم خواهرخواندگی یزد و یاسبرین مجارستان به پایان رسیده و باید تمدید شود.

حقیرالسادات با تاکید بر اینکه فرمت قرارداد خواهرخواندگی‌ها نیاز به بروزرسانی داشت گفت: فرمت جدید و استاندارد خواهرخوانده ها تدوین شده است و امروز تمدید قرارداد خواهرخواندگی یزد و یاسبرین امضا می‌شود.

وی گفت: یکی از موضوعاتی که یزد و یاسبرین با آن ارتباط و تعامل بسیار خوبی داشت، در حوزه علمی بوده و الان هم به دنبال افزایش این تعاملات با خواهرخوانده خود هستیم.

رئیس کمیسیون گردشگری، میراث فرهنگی، صنایع دستی و امور بین الملل  شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: خواهرخواندگی‌ها نقش مهمی در تعاملات در حوزه‌های مختلف دارد و باید از تمام جوانب آن استفاده کنیم.

حقیرالسادات افزود: با توجه به جایگاه یزد در حوزه‌هایی از جمله درمان ناباروری و قلب در حوزه توریست درمانی می‌توانیم موفقیت زیادی داشته باشیم.

آماده همکاری در حوزه پزشکی با یزد هستیم

لورانت بودای شهردار یاسبرین مجارستان هم در این نشست اظهار کرد: در دو روزی که به شهر یزد سفر کردم متوجه شدم که چقدر می‌توان ارتباطات را نزدیک‌تر کرد.

شهردار شهر یاسبرین مجارستان به توانمندی‌های پزشکی یزد اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه من رادیولوژیست هستم می‌توانیم ارتباطات در حوزه زپشکی و درمان را گسترش دهیم.

وی تصریح کرد: دوستی و خواهرخواندگی یزد و یاسبرین سابقه‌ای طولانی دارد و برای اولین بار است که شهردار شهر ما به ایران و یزد سفر می‌کند.

بودای با تاکید بر اینکه هرچه ارتباط این دو شهر افزایش یابد برای مردم دو شهر تاثیر خوبی دارد گفت: در این دو روز اطلاعات خوبی دریافت کردیم و الان شناخت بسیار خوبی نسبت به این شهر تاریخی داریم.

شهردار شهر یاسبرین مجارستان بیان کرد: با توجه به رشد علمی که در این استان انجام شده این خوشایند هست که درصد پزشک‌های یزدی بالاتر از میانگین کشوری است.

وی گفت: آن چیزی که من اطلاع دارم این است که همکاری‌های پزشکی ادامه پیدا خواهد کرد و می‌توانیم از ظرفیت یزد برای حوزه پزشکی کل مجارستان استفاده کرد.

بودای به ارتباطات علمی که میان دو شهر وجود دارد اشاره کرد و افزود: دانشجویان زیادی از ایران به واسطه قرارداد خواهرخواندگی در مجارستان و یاسبرین حضور دارند.

شهردار یاسبرین مجارستان بیان کرد: این اطمینان را می‌دهم که وقتی به شهر خودم رفتم حتما اعلام می‌کنم که به دنبال تعامل و ارتباط با دانشگاه علوم پزشکی یزد هستیم.

ارتباط و تعامل یزد و گیومری در حوزه‌های پزشکی قابل بررسی است

آرام شابویان دستیار و مشاور شهردار شهر گیومری ارمنستان هم در این نشست با اشاره به اینکه ارمنستان ارتباط و تعامل بسیار خوبی با ایران دارد اظهار کرد: در ارمنستان هم شهر گیومری ارتباط و خواهرخواندگی با یزد دارد.

وی به ارتباطات بسیار نزدیکی که به واسطه خواهرخواندگی این دو شهر به وجود آمده اشاره کرد و گفت: باید این ارتباطات را هرچه بیشتر و بهتر ادامه دهیم و تعاملاتمان را افزایش دهیم.

دستیار و مشاور شهردار شهر گیومری ارمنستان ارمنستان خاطرنشان کرد: در بخش‌های مختلفی که امروز بازدید کردیم زمینه‌ای برای تبادل اطلاعات را به دست آوردیم که قطعا می‌‌تواند برای دو شهر نتایج خوبی را به دنبال داشته باشد.

شابویان بیان کرد: با توجه به اطلاعات بسیار خوبی که از یزد کسب کردیم در تمامی حوزه‌ها علاقه‌مند هستیم که ارتباطاتمان را با یزد افزایش دهیم و قطعا این ارتباطات می‌تواند برای ما تاثیرگذاری بسیار خوبی داشته باشد.

وی به ظرفیت‌های پزشکی و درمانی یزد اشاره کرد و افزود: در حوزه‌های پزشکی و به ویژه در زمینه آموزش پزشکی امکان ارتباط و تعامل وجود دارد و باید زمینه‌های آن مورد بررسی قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار