شهردار یاسبرین مجارستان:
شهردار یاسبرین مجارستان با بیان اینکه مردم یزد و یاسبرین نقش مهمی در افزایش تعاملات دو شهر دارند، بر ضرورت تداوم حضور هیئت‌های مجاری و ایرانی در شهرهای یزد و یاسبرین تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۱۴۴۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵ 10 July 2023

لورانت بودای امشب در مراسم ثبت جهانی بافت تاریخی یزد، اظهار داشت: از اینکه در جمع مردم یزد هستم بسیار خرسندم و این را یک افتخار برای خودم می‌دانم.
شهردار شهر یاسبرین مجارستان افزود: من اولین شخصی هستم از مجارستان که تحت عنوان شهردار به ایران و شهر یزد سفر می‌کنم و برای من این موضوع بسیار خوشحال کننده است.
وی با بیان اینکه نزدیکی دو شهر یزد و یاسبرین بسیار زیاد است افزود: شهر یزد قریب به ۳۰ سال گذشته با یاسبرین مجارستان خواهرخوانده شد و این نشان دهنده قرابت بسیار زیاد یزد و یاسبرین است.
بودای تصریح کرد: من طی یک روز و نیمی که در شهر یزد هستم احساس می‌کنم که ۳۰ سال از عمرم را در این شهر بوده‌ام و با این شهر عجین هستم و این نشان دهنده ارتباط بسیار عمیقی است که میان یزد و یاسبرین وجود دارد.
شهردار شهر یاسبرین مجارستان خاطرنشان کرد: در این دو روز امکانات و ظرفیت‌هایی که در یزد هست را تا جایی که وقت اجازه می‌داد دیدیم و فکر می‌کنم اینها مقدمه‌ای باشد که در آینده بیشتر یکدیگر را ببینیم.
وی خاطرنشان کرد: در این مدت یزدی‌های زیادی را دیدم که بیشتر آنها گویی دوستان چندین ساله من بودند و رفتاری بسیار خوب داشتند و چنین روحیه‌ای که در بین مردم یزد است بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.
بودای خاطرنشان کرد: اطمینان دارم برای کار کردن و برای ادامه مسیر راه باید تلاش بیشتری بکنیم تا آشنایی هرچه بیشتری داشته باشیم و در این مسیر مردم هم نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند.
شهردار شهر یاسبرین مجارستان ادامه داد: از شهرداری یزد بابت دعوت از ما و حضورمان در این شهر تشکر می‌کنم که زمینه ساز ارتباط بیشتر این دو شهر را فراهم کرد.
ارتباطی که امروز در میان دو شهر در حال شکل گیری است تداوم تعامل و ارتباط ۳۰ ساله قبل است اما این بار قطعا هدف ما تعامل هرچه بهتر و بیشتری است که قصد داریم میان این دو شهر ایجاد کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار